Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 uff.. Tenker med skrekk å gru på alle saker som har vært i media den siste tiden om unger som har vært utsatt for grov omsorgsvikt på årsvis, der ingen har sagt i fra.. Barn har ikke like lett for å sette ord på ting som er vanskelig og er utrolig lojale med foreldrene, de dekker over.. Skjønner det er stressende i et klasserom og på sfo, men etterlyser faktisk flere engasjerte voksne og høyere utdannelse på alle som jobber med barn, og ikke minst kurs i hvordan man oppdager omsorgssvikt.. Helt utrolig i dagens norge at misbruk i skalaen alvdal saken , unger som lever under forhold som hun dama i filmen i " værst hjemme" og gutten som ble slått til døde av sin stefar får gå uoppdaget gjennom helsestasjon, arnehage og skole.... Uff får vondt langt inni hjerterota, og oppfprdrer alle til å følge med hvordan barna vi har i huset har det:) Her er det masse unger hjem og jeg følger med på hvem ungene er sammen med, og hvordan det er hjemme der de er, dvs, jeg prater med foreldrene og gjør meg opp et inntrykk. Forventer ikke at vi alle er perfekte, og like, men forventer at voksne mennesker tar vare på ungene sine. Synes vi skal slutte å sitte med hodet i sanden og tro at alle har det så bra, bare fordi vi bor i lille norge.. Måtte bare få det ut..
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 Nettopp, du forventer at voksne tar vare på ungene sine. Da er det det du ser. Dessuten, selv om vi ikke liker tro det om oss selv, at naboen voldtar ungen sin, tar bilder av det og lar andre misbruke det, det er så grotesk og forferdelig at vi vil helst ikke tro det. Verden vil bedras.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #3 Skrevet 1. mars 2011 Forventer du å oppdage noe slikt i ditt nabolag?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #4 Skrevet 1. mars 2011 Forventer det ikke, men er nysgjerrig på en god måte for å si det sånn Jeg gir i hvertfall beskjed om jeg ser noe jeg reagerer på, har gjort det 3 ganger, og det har vist seg at min magefølelse har hatt rett!! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå