Gå til innhold

Tvinges til abort??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, godt voksen, han det samme! Gift, har et barn, har hatt ubeskyttet sex: REsultat: Jeg er gravid! Hurra, tenker jeg! Abort tenker han... og han fortalte at han egentlig har vurdert å separeres... Jeg har ønsket meg barn lenge, det har ikke han.. Jeg kan ikke ta abort! Jeg ønsker dette barnet så inderlig! Lillesøster/bror til min kjære skatt!! Jeg har hele veien vært tydelig på at jeg aldri kan ta abort! Så jeg har ikke lurt han, spilt med åpne kort hele veien og han har valgt å ikke bruke prevensjon.. LItt sent å angre når spiren sitter! Hva tenker du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ingen som kan tvinge deg til abort, er ditt valg, er ingen som kan dra deg med på sykehuset å gjøre det. Desverre så tvinger jo du mannen til å være far for barnet, men det er vel ikke så farlig..

Skrevet

Synes ikke du skal ta abort om du ikke ønsker det selv, men om han ikke vil ha barnet synes jeg heller ikke du skal vente deg noe av ham.

Skrevet

Klart det er farlig.. men han har selv vært med på å lage babyen! Syns kanskje det er litt for lettvint å bruke abort som prevensjon?

Skrevet

Du må gjøre som DU vil. Ingen bestemmer over din kropp.

Alenemortilværelsen er fin den:)

Hilsen ei som har vært alene hele svangeskapet og som har et barn som er snart 2.

Skrevet

jeg er enig med deg over! jeg syns du skal beholde hvis du vil.

Skrevet

Med en bakgrunnsinformasjonen fra deg vil jeg helt klart si at du ikke må tenke på abort. Hvis han vil gå fra deg i den situasjonen så er han ikke en Mann i mine øyne.

Skrevet

Som sagt har jeg vært veldig klar på at jeg ønsker meg et barn til med han! Vi har ikke brukt prevensjon det siste året, bare hoppe av i svingen, og vi vet vel alle at det ikke er spes sikkert. I forhold til abort, så har jeg vært veldig tydelig på at jeg aldri kunne leve med meg selv etter en abort! Så jeg kan ikke gjøre det, og han burde vært litt mer forsiktig dersom han ikke ønsker seg barn. Jeg klarer meg som alenemor, selv om det ikke er drømmesituajsonen for barn, far eller mor. Jeg ser skrekksenario, jeg tar abort, blir knust, han stikker og jeg blir alene med det barnet vi har. Da er det bedre å ikke ta livet av spiren, være alenemor for to og vite at jeg har valgt rett for meg og mine to barn!

Skrevet

om han ikke stikekr og du ikke beholder da. kan du leve med deg selv av å ha tatt abort? og kan du leve med han?

Skrevet

Nei, kan ikke leve med å ta abort! Derfor gjør jeg det ikke! Og dersom han tvang meg, så kunne jeg ikke leve med han! Abort har aldri og blir aldri et alternativ for meg! og har som sagt vært veldig tydelig på det i alle de 9 årene vi har vært sammen..

Skrevet

Jeg må si at den eneste muligheten du har er å ikke ta abort, og spørre om han kunne tenke seg å gå i parterapi. En mann som har ubeskyttet sex med sin partner gjennom mange år og som han allerede har et barn med vet at det kan bære frukter At han forlanger av deg at du skal ta abort kan være et nødskrik fordi forholdet skranter mer enn at det til syvende og sist er det han vil.

Skrevet

19:43, du mener altså at det ikke kan forventes at en far bidrar til å ta vare på sitt eget barn?

Jaja, fedre er jo egentlig ikke så viktige, du har rett i det. Det gjør sikkert ikke barnet noe heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...