Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en veldig tung jobb med mye farlig arbeid. Jeg fant ut i går at jeg var gravid, og fikk i dag sykemelding fra legen min. Jeg er ca 5 uker på vei. Sjefen min er på vinterferie nå, så jeg får uansett ikke fortalt han det før han kommer tilbake. Jeg er SKIKKELIG nervøs, for han kommer ikke til å ta det pent....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det har han bare å gjøre. Har han ikke vett til å glede seg på andres vegne når en av sine ansatte har blitt gravid, ja da er han bra dust.

Skrevet

Jeg fortalte at jeg var gravid i det aller første minuttet jeg fikk smerter i ryggen. Da var jeg i uke 6. Min jobb er veldig fysisk og tung,

Jeg fikk umiddelbart tilpasset arbeid og faktisk har jeg fått en bedre stilling og gått opp i lønn. Alle sjefer vil nok ikke ta det like pent som min sjef (som nettopp har blitt pappa selv). Men de har ikke lov til å gjøre eller si noe, så du får bare manne deg opp og fortelle det. Det er vanlig å fortelle det etter ca 3 mnd, men hvis du trenger tilpasset arbeid er det vel bedre å fortelle det, enn å være sykemeld? Kan jeg love deg irriterer sjefen din mer om du er sykemeldt enn om du er ærlig. Det er jo ingenting å skamme seg over, det er det mest fantastiske på jord! :)

Lykke til! Håper det ordner seg!

Skrevet

Det var jo drømmeresponsen!! Jeg gruer meg virkelig til å fortelle det... Føler meg som en liten unge som har gjort noe ulovlig. Haha! Jeg får bare ta mot til meg, og si ifra... (i neste uke) ;)

Skrevet

Jeg måtte også si det tidlig, i uke 6 vel. Og min sjef tok det veldig fint, og de ville gjøre alt for å holde meg i arbeid så lenge som mulig. Vi ble enige om å si at jeg hadde smerter i ryggen og fått beskjed om å ta det litt rolig på jobb, sånn i forhold til andre kollegaer:) Jeg klarte desverre ikke jobbe så lenge pga, kvalme og oppkast i tillegg, som varte alt for lenge, og så kom bekkenløsningen for fullt. Men det er mye bedre å si det som det er, så vil de fleste synes at dette er bare koselig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...