Gå til innhold

Dere som har født 2 eller flere ganger....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte kroppen å gjøre seg klar til fødsel, og hvordan merket dere det? Kynnere, nedpress,stikkinger etc....

Håper på mange svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 vidt forskjellige fødsler her:

1: slimproppen gikk, deretter tok det en god del timer før mensmurringene startet. Tok ca 12 timer før riene begynte og ca 1 døgn før småtten var født, hvorav 20 t på sykehuset. Vannet gikk ikke av seg selv, det ble tatt på sykehuset.

2: vannet gikk ved midnatt, slimproppen gikk på morgenkvisten mensmurringer og rier startet utpå ettermiddagen, 2timer etter at riene startet var det ganske heftige og vi reiste på sykehuset, 40 min senere var småtten født.

Skrevet

Eh skal vi se, grave i hukommelsen...

Alle begynte med at jeg følte meg tung og klar. ;-)

1)

Fikk tegning (blod på papiret) på morran. Svake rier begynte. 10-20 min mellomrom. Gikk hele dagen. Natta kl 23 begynte det å bli sterkere. Sykehus neste og baby ute kl 13 neste dag.

2)

Begynte med svake rier, ingen tegning. 6 timer hjemme, og 6 timer på sykehus.

3)

Gikk på modningsakupunktur, og det startet med en kraftig rie midt under tredje behandling. Fortsatte svakt utover kvelden. Kl 03 var vi på sykehus og kl 06 var baby ute.

4)

Gikk lang tid med følelsen av at det snart begynte. Følte meg sliten og nedpress.

Hadde utrolig mye kynnere, og falske rier.

Startet bang kl 23 en kveld, og kl 01 klarte jeg ikke å holde meg hjemme mer. Kl 04 var baby ute...

5)

Var ikke klar, stresset max med hus og alt. Flyttet. Hadde par netter med en ukes mellomrom svaker rier. Så lenge at det tenkte det var igang.

Men nei.

Men endelig når alt var så og si i boks med huset begynte det plutselig en kveld. 3 uker før termin. Var regelmessig og svakt, og jeg sovnet for natta. Kl 04.30 klarte jeg ikke sove mer og ble nervøs for å ikke rekke epidural.

var på sykehuset så jeg rakkå få epidural rett før vaktskiftet. Baby ute kl 10.30

Skrevet

1. Vannet gikk, fikk så rier. Hadde vondt i kroppen den dagen, men relaterte det til noe hagearbeid jeg hadde gjort. Tror ikke det var et tegn.

2. Våknet opp med vonde rier, ingen tegn til det da jeg la meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...