Gå til innhold

Telehiv og seteleie! Arrgh!


bokormamma

Anbefalte innlegg

I dag har vi gjort den lange turen tilo UL for tredje, og trodde vi, siste gang i dette svangerskapet. Jeg er ikke av dem som synes UL er kjempespennende, så jeg så fram til å få vite at alt var ok foran fødsel (det var en morkake som lå i veien tidligere, men som nå er borte vekk).

 

Etter en slitsom kjøretur, på en riksvei som kjennes ut som den hører hjemme på et tivoli, var livmora mi ganske sliten og kynnerne holdt meg underholdt mens vi ventet nesten en time på å få vite at noen hadde flyttet timen vår en uke uten å gi oss beskjed! Lett rasende fikk jeg formidlet at jeg nektet å komme tilbake om en uke med over to timers reisevei på det som må være NOrges dårligste riksvei, i alle fall i telehiven. Og vips fikk vi komme inn til overlegen på gyn for en kjapp UL. Alt så fint ut, morkaka var borte og restene etter en tvilling som ikke ble noe av var også borte. Nydelig, tenkte jeg, da er det bare å glede seg til fødsel...

 

Men den gang ei. Tror dere ikke knøttet har snudd seg til seteleie!! Nå kjente jeg at det foregikk noe rart i natt, men hallo!! Legen sier den har veldig god plass der inne, så den kan turne rundt mange ganger til før fødselen, men vi må dermed tilbake langs melkeruta om fire uker for ny UL... Sukk! Ingen som har et helikopter å låne vekk den 29. mars,vel???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da, føler med deg!!!

Jeg var på min siste (heldigvis!!!) sene UL i går, endelig hadde gutten snudd seg fra seteleie og med hode ned på et vis. Har termin 15/3 (om 13 dg) så jeg ble utrolig lettet for å slippe unna å ta stilling til setefødsel eller KS, det blir heldigvis normal fødsel på meg :-)

Jeg har også utrolig god plass inne i magen min visstnok, derfor ungene (venter nr 2) snur seg så utrolig sent. 1 mann (jente juli 2006) snudde seg ikke før 4dg før hun kom ut på termindato, snakk om å ha allverdens med god tid. Det ser ut til at 2 mann (gutt) er bittelitt kjappere i svingene he he.

Lykke til med ny ul den 29/3 da, krysser fingrene for at babyen snur seg lenge før den tid.

Hilsen M

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...