Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Kaster snart inn håndkle og sier opp jobben min. Har en jente med Adhd,som tar knekken på hele familien her. Hun krever utrolig mye,og nå har barnevakten fått nok også. Jeg jobber natt og mannen min er på sjøen... Aner ikke hvordan jeg skal løse dette jeg....
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 sykemeld deg, ikke si opp jobben ... bruk tid på å finn en løsning som fungerer for dere... du kan sykemelde deg pga jenta di, og det burde du, høres det ut som.. lykke til <3
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #3 Skrevet 1. mars 2011 Nei hun kan ikke sykemelde seg for jenta si og det kan heller ikke legen gjøre. Kun for egen sykdom.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #4 Skrevet 1. mars 2011 dette går jo utover meg også.... blir jo deprimert og oppgitt over hele situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #5 Skrevet 1. mars 2011 Ta kontakt med kommunen og hør om du kan få personelig assistent til barnet ditt. Hvorfor går hun ikke i barnehagen? Du skriver ikke hvor gammel hun er.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #6 Skrevet 1. mars 2011 Det må da finnes alternative løsninger? Får du ikke barnehageplass? Har dere fått oppfølging og hjelp for å håndtere jenta deres med adhd? Hvis du selv føler at du mister grepet, og at situasjonen tar knekken på hele familien, må dere få hjelp! Det høres ikke greit ut. Hvordan arter dette seg? Hvordan er hverdagen med et barn med adhd?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #7 Skrevet 1. mars 2011 Barnehageplass når HI jobber natt? Snakk med fastlegen din, HI. Han/hun kan muligens hjelpe og snakk med NAV. Kanskje de kan være behjelpelig med å finne en annen jobb. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #8 Skrevet 1. mars 2011 Kan jo være at kommunen har et avlastningssenter/hjem hun kan være litt på. Ring dem og spør.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #9 Skrevet 1. mars 2011 med jenta i barnehage får hun kanskje avlastningen hun trenger og jenta får et pedagogisk tilrettelagt tilbud som kan være med på å bidra til en positiv utvikling.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #10 Skrevet 1. mars 2011 Ta kontakt med kommunen og be om avlastning. Som andre sier her - ikke si opp jobben din. Er du for utslitt til å gjøre en tilfredsstillende jobb, så kan du få sykmelding.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #11 Skrevet 1. mars 2011 Da hadde jeg dratt til legen og sjekket om noe kunne gjøres mtp medisinering. Jeg vet om en "umulius" som ble som ble totalt forandet etter han fikk en annen medisin.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #12 Skrevet 1. mars 2011 Det du skriver er faktisk ikke riktig. Hun kan sykemelde seg, det er faktisk det lureste i denne situasjonen. Klart dette gjør noe med HI`s psyke. For et utrolig teit svar!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #13 Skrevet 1. mars 2011 hmmmm.... det er ikke alle som ønsker å proppe ungene fulle med ADHD medisin - vet du hva slags stoffer det er i ritalin, conserta eller stratera? bivirkninge kan være kjempetøffe. forstår de som velger det,men forstår de som velger det bort også....
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #14 Skrevet 1. mars 2011 Ja, jeg er klar over det, men når både omgivelsene og barnet får en mye bedre hverdag er det verdt det, tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #15 Skrevet 1. mars 2011 19:19 syntes du det er unødvendig med barnehage når HI jobber natt? Når skal en som jobber natt sove? Skal hun ha barnet hjemme på dagen å sove? Skal hun ikke sove på dagen og ha barnet hjemme og jobbe natt og ikke sove? Det er ikke luksus å ha barnehage når man jobber natt, absolutt like nødvendig som når man jobber dag, Man trenger søvn. Ikke særlig smart du 19:19
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #16 Skrevet 1. mars 2011 Gå til legen å sykemeldt deg vennen. Pga det psykiske og at du har nådd kjelleren!!!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #17 Skrevet 1. mars 2011 NEI! Det hun skriver er faktisk rikitg. Man kan ikke sykmelde seg på grunn av barnet. Man kan kun bli sykemeldt pga egne plager/sykdommer. Ja, hun kan bli sykmeldt hvis hun er så sliten og psykisk sliten at hun ikke kan jobbe. Sjekk reglene du...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #18 Skrevet 1. mars 2011 Takk for gode råd-) Barnet går ikke i barnehagen,men på skolen. Hun går på medisiner,på dagtid,og fungerer greit på de. Problemene begynner når medisinene er ute av kroppen,altså ettermiddag/kveld og natt. Hun er utagerenes,skriker,hyler,hopper og spretter rundt,gjerne til kl 1-2 på natten. Hun har også tre andre søsken,også en av de med ADHD. Jeg jobber natt,som sykepleier, da dette er mest praktisk for vår famile. Dette med tanke på oppfølgning av barna.Og jeg sover selfølgelig når barna er på skolen/bhg. Hun trenger mye oppfølgning i hverdagen,og klare grenser å forholde seg til. Kjelleren har jeg nådd for lenge siden,nå er problemt mitt å finne en løsning på ting,og komme meg opp av kjelleren igjen. HI
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #19 Skrevet 1. mars 2011 Hvor gammel er hun? Jeg vet veldig godt hvordan hjemmesituasjonen og hverdagen din kan oppleves, da jeg har vært og delvis er der enda(snart voksent barn - gutt). Har dere søkt om hjelpestønad og grunnstønad hos NAV? Her kan dere søke om forhøyet stønad. Frambu.no har god informasjon om dette, og hvordan skrive søknader. Har dere assistent eller støttekontakt til jenta? Du kan også søke om omsorgslønn hos kommunen, men dette er ikke noe en har rett på. Kommunene velger selv om de vil gi omsorgslønn. Eneste kravet kommunen har, er at de har en post på budsjettet som skal hete omsorgslønn. De trenger dessverre ikke betale den ut...... Og får du, så er det bare noen prosenter, og lønnet som assistent i pleie.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #20 Skrevet 1. mars 2011 Glemte en ting. Kontakt barnevernet og be om besøkshjem/avlastningshjem. Ei helg i måneden hjelper utrolig mye NN20:34
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #21 Skrevet 1. mars 2011 Selvfølgelig trenger man like mye barnehageplass om man jobber natt som om man jobber dag. Da må man jo sove om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå