Gå til innhold

barn som har feber over flere dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita ei på 20 mnd som har hatt feber i 5 døgn nå. Har vært helt oppi 40.5 to dager på kveldstid.

Var hos legen og målte crp for to dager siden, og den var ok.

Tempen fyke ropp og ned, og er veldig høy på kvelden. Blir selvfølgelig bekymra. Legen sier at det mest sannsynlig er et virus. Har hostet en del og surkler i brystet, men det var visst ikke noe betennelse i lungene i følge legen.

Hun er ganske grinete og vil bli holdt nesten hele tiden. Har noen "rier" der hun herjer på og leker. Spiser lite, nesten bare youghurt, men drikker greit og tisser ofte.

Noen som kan berolige meg og si at dette er helt normalt?

Hilsen hønemor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Dersom hun har smerter og tydelig ubehag, ville jeg gitt en del Paracet eller Ibux for å lindre. Bakdelen med dette er selvfølgelig at smertestillende kan kamulfere symptomer og ikke vise hvor dårlig barnet faktisk er.

Jeg vet hvordan du har det, jeg hadde nettopp en sønn med 40 i feber over mange dager og jeg ble redd. Men jeg skal fortelle deg at det er mange heftige virus ute og går nå. Men dersom datteren deres blir dårlgiere eller du blir stresset, vill jeg dratt til lege og få tatt en crp til. Noen virusinfeksjoner kan gå over til å bli bakterielle og da krever det som regel behandling. Men det er jo ikke sikkert at dette gjelder for deres datter.

I mellomtiden får du best du kan prøve å lindre ubehag. Gi smertestillende, ha på lett bomullstøy, ha henne i luftige rom uten trekk, gi MASSE å drikke og ha det så rolig som mulig.

Masse god bedring:)

Skrevet

Takk for svar :) Tar henne med til legen i morgen hvis hun fortsatt har feber da. Er litt bekymra for lungebetennelse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...