lykke74 med 3 små Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Er det vanlig å gi gave hvis man ikke kan komme i en bursdag? Vi har pleid å gi gave selv om ungene ikke har kunnet komme i bursdager de har vært bedt i. Da min datter hadde barnebursdag for en tid siden fikk hun ikke gave fra de som ikke kunne komme - så hva er vanlig ?
Trultemor73 Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 Tror det er mest vanlig å ikke gi noen gave. Mange som ikke har kommet i bursdagene til jentene mine og vi får aldri noen pakke fra dem. Men jeg gjør som deg. Jeg gir alltid gave til de vi er bedt til om vi ikke kan komme.
*Lissi* Skrevet 1. mars 2011 #3 Skrevet 1. mars 2011 Tror ikke det er vanlig. Vi pleier ikke gi om ungene ikke kommer. Pleier ikke få heller om noen ikke kommer..
lille sprelle Skrevet 1. mars 2011 #4 Skrevet 1. mars 2011 Ville ikke falt meg inn å gi gave til en slik anledning dersom barnet ikke skal i bursdag. Noe annet er det selvsagt med nær familie.
Turtelduen Skrevet 1. mars 2011 #5 Skrevet 1. mars 2011 Nei, vi gir faktisk aldri til andre barn om vi ikke kan. Er det familie så er det noe annet. Men ikke til andre, og jeg forventer aldri gave. Om noen skulle komme men ble syke (og mest sannsynlig kjøpt gave) forventer jeg heller ikke gave. Og blir mine barn syke så sparer jeg gaven... Jeg tenker litt sånn at gave gir jeg for å være i bursdagen liksom... Samme som at jeg tenker at i min bursdag skal jeg varte opp dem som kommer...
LivetErEnLek Skrevet 1. mars 2011 #6 Skrevet 1. mars 2011 Å gi gave fordi man er invitert, men ikke kan komme har jeg aldri hørt om. Min eldste er 14 år, den mellomste 4 år og yngste 2 år så jeg har hatt en del barnebursdager her og ungene har vært i en del. Mulig det er vanlig i enkelte områder, men i alle fall ikke her (Vestfold)
___ Skrevet 1. mars 2011 #7 Skrevet 1. mars 2011 Hvis det er en av besteveninnene til jentene gir de gave uansett om de kan komme eller ikke, men det er ikke vanlig å gi til barnehage eller skolevenner når man ikke kan gå i selskapet her.
Blåmandag Skrevet 1. mars 2011 #8 Skrevet 1. mars 2011 Det er ikke vanlig å gi gave om man ikke kommer i bursdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå