Gå til innhold

Hva forventer dere....

Anbefalte innlegg

Skrevet

av fedre?

Samboer og venter vårt første barn sammen. Jeg har to fra før som bor med oss. Han har ingen.

Jeg er redd for å skru forventningene for høyt, for fallet blir så stort. Det jeg har å sammenlikne med (BF til de to mine) skal ikke mye å overgå, men da er jeg redd for å legge lista FOR høyt for sambo. Mye er jo personlighet og jeg vet at han selv ikke hadde noe særlig flink pappa den gang han var liten. Han er selv også redd han skal være preget av det (det handler om å vise følelser, engasjement, tilstedeværelse etc) og han er obs på det, men det er vanskelig å være objektiv når det gjelder en selv...

Ser hvordan han er med mine to nå. De er store (11 og 6) og joda, han hjelper og snakker, men ser følelsene og engasjementet er noe fraværende til tider. Det kan vel også komme av at disse faktisk ikke er hans egne og at han kun har kjent de i 3 år (kommet inn "sent" i livet dems).

Hva kan jeg / bør jeg forvente av ham som far til sitt eget barn? Håper dog heller ikke han tar helt av og at det blir forskjellsbehandling her da, men kanskje det løsner litt i forhold til alle barna, når han får oppleve det å bli far til eget?

Noen som har erfaringer å dele? Eller synspunkter? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv barn fra før av og det jeg krever er at han tar ansvar for barna våre på lik linje meg meg når han er hjemme, bidrar sitt i hjemmet og at han ikke forskjellsbehandler barna utover det som er normalt i forhold til at barna er i forskjellig alder og derfor må ha forskjellige grenser og krav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...