Gå til innhold

leggetid for 1.klassinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når legger dere de når de er 6/7 år?

Blir fort halv 9 her (men han er oppe tidlig uansett) syns dette er i seneste laget. Tenker at 8 er en bedre tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halv 9 syns jeg var litt sent ja;)

Snuppene i 1. og 3.klasse her legger seg 07.30-20.00

Jeg har egentlig som mål å legge hun på 7 år halv 8 og hun på 8 år kl.8, men med en pjokk på snart 3 år som legges i 7-tiden, så sklir det fort ut når mannen er på jobb hvertfall:)

Men barn er jo forskjellige og ikke alle trenger like mye søvn.

Når det er sagt så hører jeg ofte lærere klage på at barna ofte er trøtte på skolen og burde legge seg tidligere og jeg tror jeg på gitt;)

Skrevet

Enig i at 20:30 kan bli i seneste laget, men er ikke overhysterisk på om det skjer en dag eller to i uken. Kommer an på hvor tidlig h*n skal på skolen neste dag.

Prøver å begynne på kveldsstellet kl 19:30, men kan fort bli nærmere 20:00 før h*n er i seng.

Skrevet

Kommer helt an på når barnet står opp og om det virker uthvilt. Barn har jo som oss voksne noe forskjellig søvnbehov. Men vi kjørte nok kl.8 når jentungen gikk i første klasse og også et par år etter.

Skrevet

Prøver å få de i seng til klokka åtte. De kan ligge i senga og pusle med rolige ting til klokka er ni. 6 åringen kan sove en time lenger om morran, men hadde hun ikke kunnet det så måtte hun lagt seg en times tid før. Men vi har funnet ut at når de sovner rundt 9 så er det akkurat passe. Legger de seg tidligere sliter de med å få sovnet, og ender med å sove mye senere enn om de la seg kl 9.

Skrevet

Her skal 1.klassingen være under dyna til åtte og 4.klassingen til halv ni.

Jeg blir ikke hysterisk om det glir ut littegrann av og til, de våkner uansett blide og uthvilte av seg selv mellom seks og halv syv om morgenen, men prøver ha en god rutine på dette.

Skrevet

Har en 7-åring i 2.klasse. Han legger seg 19:30. Kan skli ut litt enkelte ganger ved f,eks bursdagsfeiringer, fotballkamper etc. men hovedregelen er 19:30.

Skrevet

Vi går på badet ca kl 20, er i seng raskt etterpå, så leser vi litt og setter på lydbok :)

Skrevet

Som regel kl 19. De gangene det har blitt senere har jeg merka det på humøret dagen etter

Skrevet

Lillebror legger seg ca 1900, han er tre år.

7 åringen må legge seg rundt halv åtte.

De står opp ca halv sju.

Skrevet

Går på badet i 19 tiden. Er ferdig med kveldsstell og lesing til cirka 1930. Så leker, leser eller spiller ds til 20. Så er det natta.

Går i 1.klasse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...