Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Spiser/spiste du salami i svangerskapet? JA eller NEI? Trenger ikke referat fra matportalen!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #3 Skrevet 1. mars 2011 nei, men ikke fordi det ikke er anbefalt (spiste svartpølse) men fordi jeg syntes det luktet sure føtter. Nå er det kjempe godt med salami etter fødselen!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #5 Skrevet 1. mars 2011 I forrige svangerskap spiste jeg litt salami utvitende om bakteriene - fikk beskjed fra jm at jeg måtte kutte hele salamien. Så denne gangen holder jeg meg totalt borte fra all spekemat :/ Etter svangerskapet blir det feiret med et glass vin, brie, parmaskinke og chorizo
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #7 Skrevet 1. mars 2011 Ja spiste det masse i første svangerskap og fikk en super frisk gutt Nei spiste det ikke i andre svangerskap og fikk en syk sønn!!!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #8 Skrevet 1. mars 2011 Ja, men kun varmebehandlet/stekt... ser ingen grunn til å risikere babyens liv for en salamipølsebit.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #10 Skrevet 1. mars 2011 På pizza eller annen type varmebehandlet mat spiser jeg både brie, blåmuggost, seranoskinke og salami. Ferskt: No way!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #12 Skrevet 1. mars 2011 Ja, fikk beskjed om at nyåpnet salami med god holdbarhetsdato var helt ok, fårepølse derimot burde jeg holde meg unna, så ja spiser salami.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #13 Skrevet 1. mars 2011 Nei x 3 Hjelper ikke hva en får beskjed om, spekemat er frarådet i svangerskapet. Hva skulle gjøre salami bedre enn fårepølse?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #15 Skrevet 1. mars 2011 nei.. så nå gleder jeg meg til lillebror er ute så jeg kan spise salami og alt ann god spekemat ) men spiste det hele forrige svangerskap for 5 år siden for da var det ikke noen som sa at man ikke kunne spise det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå