Vår-tur-snart? Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Prøvd i snart et år å bli gravid. Hadde mest sannsynlig eggløsning i forrige uke. Lørdag (altså like etter eggløsningen) var vi hos noen venner, drakk vin og koste oss. Var bare det at det ble en hel flaske vin på meg.... Helt siden vi begynte prøve har jeg vært veldig nøye på ingen alkohol mellom EL og TR. Nå er jeg litt småstressa for TENK om det faktisk klaffet denne mnd, og jeg drakk en flaske vin 2-5 dager etter eggløsning... Kan jeg ha skadet et evt barn??
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 Slapp helt av, det er utrolig mange barn som har hatt en slik start :-) Tror forresten det er slik at enten går det bra og forsteret tar ingen skade, eller så forsvinner det bare ut igjen når det er så tidlig. Ikke stress med det, går nok helt fint. Dessuten er det bortkastet energi, gjort er gjort :-)
Babyønske �� Skrevet 1. mars 2011 #3 Skrevet 1. mars 2011 Du har helt sikkert ikke gjort noen skade ved å drikke alkohol så tidlig, om du skulle være gravid. Veldig mange har gjort akkurat det samme og gjerne senere enn noen dager etter eggløsning. Så ikke plag deg selv med disse tankene, hverken nå eller senere om du skulle være gravid.
Mammamedmot Skrevet 1. mars 2011 #4 Skrevet 1. mars 2011 Jeg var på hyttetur med venninner, der drakk jg to flasker vin ++ i løpet av helgen. Uken etter fant jg ut at jg var gravid men hittil ser alt veldig bra ut, så ikke tenk på det du !!
Vår-tur-snart? Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2011 Tusen takk for svar alle sammen! Jeg fant også dette på lommelegen.no: "En uke etter eggløsningen har et befruktet egg sannsynligvis ikke festet seg i livmoren din enda, og selv om alkoholen sprer seg i hele kroppen din er det i blodet ditt at det finnes mest av det. Fosteranlegget er ikke knyttet til mor med navlesnor og morkake ennå, så det har dermed ikke kontakt med blodet ditt enda. Selv om det kanskje er i kontakt med noe alkohol vil dette være svært lite." Står også at en ganske stor andel av gravide jenter har drukket tidlig i svangerskapet, før de visste at de var gravid.. ....så da får vi satse på at det er nesten helt sikkert at jeg ikke har gjort noe fatalt, om jeg skulle være gravid denne gangen. Leste også et sted at den største faren det ville utgjøre å drikke så tidlig etter el, var om en faktisk ble gravid, eller om kroppen ville støte det fra seg. Og om jeg blir gravid, så må vel det bety at det gikk bra... Hadde liksom vært typisk min uflaks at etter et års prøving, så skulle det bli spire den ENE gangen jeg var littegranne uforsiktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå