Gå til innhold

Slappe foreldre gir slappe barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna tar etter oss og hva vi lærer dem også her. Ser mange store barn sitter i vognen både på bytur, til barnehagen, i ferier og på sydenturer. Jeg syntes det er på grensa til barnemisshandling å presse 3-4 åringer ned i vogna. Friske barn kan da gå selv og friske barn kan gå langt de. De aller fleste barn liker å bevege seg, gå turer, gå på ski, skøyter osv. Gi barna en god oppvekst og en god start på livet med sunn mat, gode verdier, fysisk aktivitet, kjærlighet og hjelp på livets vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du har sett mitt barn i vogn? Du kan ikke se det på henne, men hun har CP og kan ikke få skikkelig på høyre fot. Hun blir fort sliten, halter og klarer ikke så mye.

Håper det ikke er meg, og barnet, mitt du dømmer når du ser hun som er 4 år i vogna si.

Skrevet

"Hjelp på livets vei" ?

Ble du litt rørt av dine egne ord når du skrev det der?

Haha, jeg lo så godt av innlegget ditt.

Skrevet

Hahaha det gav liksom en slutt med litt rom for ettertanke.. :P

Skrevet

Herregud. Tydelig godt fornøyd med innlegget sitt der ja.

Skrevet

Å makan.

Jeg foreslår at du passer på deg selv jeg hi, og ikke legger deg så mye opp i hva andre gjør.

Vi har med vogna til 3-åringen når vi er ute på tur i helgene. Han går til han blir sliten, så sitter han i vogna til han blir utålmodig igjen. Han er tross alt bare en liten gutt enda som løper masse rundt, han har sikkert gått fem ganger så lang tur som oss når han kommer hjem med alle omveiene sine.

Det handler om å gi ham gode opplevelser, så han ikke får et problemfylt forhold til det å være ute på tur. Ikke tvinge ham til å gå når han er sliten, med den unnskyldningen at han ikke skal bli "slapp".

Husker foreldra mine dro meg med på milelange skiturer da jeg var liten. Ingen pauser, var jeg tørst fikk jeg spise snø. Var godt over 30 før jeg i det hele tatt ville ha ski på beina igjen.

Skrevet

hehe. er nok ikke vognen som er problemet. mer nintedo ds/tvspill/pc som gjørat barna blir slappe :P

Skrevet

Kjenner det er godt å vite at det er EG som kjenner MINE barn best, så kva andre eventuelt måtte tenke at eg gjer feil er meg revnande likegyldig :o)

Skrevet

Ja slappe foreldre gir slappe barn, det er jeg enig i. Men det er ikke vogna som er problemet. 3-4 åringer løper jo rundt dagen lang uansett. Kom igjen når ungene blir eldre og tv og nintendo kommer og tar dem, det er da problemet starter.

Mine barn har ikke brukt vogn når de var 3-4 år sånn til daglig, men har vi vært i byen har vi kanskje hatt en trille med. Vi er til Haukeland sykehus hver 2. mnd, og det er langt å dra med tog og buss, og da har vi med vogn til 3,5 åringen vår, som hun kan sitte i og av og til sove i når hun blir sliten. Kanskje du har sett oss da? Men du har ikke sett oss på de omtrent daglige skogsturene vi har der jentungen springer, danser og henger opp ned i annenhvert tre.

Så nei, jeg har ikke dårlig samvittighet for at vi bruker vogn når det er nødvendig.

Og du aner da ingenting om andres liv og grunner til at folk gjør som de gjør. Så pass dine egne saker og ikke vær så sneversynt og dømmende.

Skrevet

Vogn er også et nødvendig triks for at unger skal være under en form for kontroll i trafikken. Tenkt på det HI?

Klart unger kan gå langt, men de har en grense. Og å ha et sted å sove litt når man blir sliten er alfa og omega når du er liten.

Hva med alt godteriet, dvd filmer og videospill? Hva med brus og halvfabrikata? Tror ikke det å sitte i vogn er en indikator på at unger er blitt slappe...

Skrevet

eh, så fordi jeg noen ganger i løpet av en sydentur setter min 4 åring i vogna, så tror du ikke at han ellers er en aktiv og frisk gutt?

Tror du ikke at han får løpe, leke, ake, stå på ski, hoppe, sprette og være lykkelig?

Det er på grensa til barnemisshandling faktisk?!?!

Dette er noe av det dummeste jeg har lest her inne på lenge!

Skrevet

Jeg ser det motsatt som deg HI.

De som bruker vogn lenger enn "normalen" er ofte dem uten bil, eller som bruker naturen mye. Vi har vært masse i skog og mark og gått lange turer i løypene her. Når det tar over 2 timer å komme til målet er det greit ha med vogna så barna kan slappe litt av innimellom;)

Den siste setningen din er helt bak mål. Hadde skjønt om du hadde skrevet dette i en kontekst hvor det handlet om omsorgsvikt på noe plan, men dette blir bare for dumt.

Skrevet

Når jeg går tur med 2 og 4 åringene mine er det veldig greit med vogn og et ståbrett. Jeg skal jo tross alt få litt trim jeg også. Barna klarer ikke gå like langt som meg, og av og til ønsker jeg å ha et visst tempo. Er jo faktisk mulig å både bruke vogn/ståbrett, la barna gå og ha en uslapp forelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...