Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Noen med tips til meg for å slutte å spise så mye? Vekten peker oppover. Er alene med en liten en, så kan ikke gå ut å trene om kveldene.. Blir til at jeg sitter i sofaen og spiser sjokolade. Trenger hjelp!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Jeg er også alene, men det finnes jo aktivitet vi kan gjøre fordet ) Å så var jeg også avhengig av sjokolade, men har avvent med selv. Spiser sjokolade kun i helgene nå, å har gjort det de siste 2 mnd. Men er du i permisjon eller jobb? Når jeg var hjemme i permisjon begynte jeg på treningsstudio, samt at jeg gikk masse masse tur med vogna. Gå hjelper mye! Når jeg var i jobb trente jeg også på studio et par dager i uka. Men nå er jeg arbeidsledig å kan ikke binde meg til noe studio pga. økonomi. Men jeg har også solgt bilen og går over alt. Hjemme på kveldene bruker jeg rokkeringen min, å jeg tar noen styrkeøvelser på matten jeg har, å hoppetau bruker jeg innimellom. Ang. sjokolade. Bestem deg for at du kan spise det en dag i uka, ikke kjøp inn noe! Du blir så stolt over deg selv når du kommer ut av butikken, å har klart å la vær og kjøpe sjokolade! Eneste som hjelper er rett og slett å bestemme seg! Man trenger ikke putte noe i munnen hele tiden =P
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 1. Ikke kjøp inn så du har liggende i huset. 2. Pass på å være mett. Det er mye mindre kcal i en brødskive enn sjokolade. 3. Spis mye frukt og grønnsaker, spesielt når søtsuget kommer. Banan bør du unngå, men appelsin minsker søtsuget.
Gjest Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 Ikke kjøp inn sjokolade. Skjær opp gulrøtter og/eller epler og knask det i stedet Begynn å ta magnesiumtabletter.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #5 Skrevet 28. februar 2011 Tenk over hva som gjør at du er avhengig. Er det psykisk, vane, kjedsomhet, trøst o.l. mest sannsynlig har du et ustabilt blodsukker. Jeg hadde som deg før. Spiste sjokolade flere ganger om dagen, hver dag. Det tok tid og venne meg av det. Prøvde å kutte det ut, men klarte bare 2-3 uker. Det som hjalp meg var jeg tillot meg å kunne spise så mye sjokolade jeg ville. Men jeg gikk motsatt vei. Jeg ønsket meg et sunt kosthold. Så jeg starta med å innføre de sunne vanene. Litt om gangen. Finn ut hvilke matvarer som gir et stabilt blodsukker. Da får du ikke det søthungeret. Erstatt sjoko på kvelden med noe annet. Et godt smørsbrød, med reker, egg eller lignende Eller grønsaker å dipp. Jeg har fremdeles litt behov for sjokolade i hverdagen. men mengden er mye mindre enn før. og nå går det noen dager i uken jeg er uten. Jeg syns selv at jeg har vært flink, men jeg har måttet bruke et par år. Jeg har måtte venne meg gradvis til sunn mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå