Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #26 Skrevet 1. mars 2011 Så informelle ansettelsesrutiner er det vel ingen som har? Jeg skulle i alle fall bli ytterst skeptisk hvis en mulig arbeidsgiver ba meg om å finne ham frem på facebook. Og jeg skulle ALDRI foreslå for en mulig sjef å finne meg på facebook.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #27 Skrevet 1. mars 2011 Engelsk? Men hadde han ikke skrevet på norsk til henne på face da?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #28 Skrevet 1. mars 2011 Ja, ansettelse gjaldt den eene dama han spurte om nr til, den andre, polske, var på samme fly-. men hvorfor skrev han på norsk om de måtte snakke engelsk på fly?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #29 Skrevet 1. mars 2011 det sto ikke på norsk på facebook, det er bare meg som skrev det på norsk. Beklager hvis det ble en misforståelse der.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #30 Skrevet 1. mars 2011 hehe.. litt tynn forklaring.. Man tar ikke kontakt med nyansatte via facebook, eller legger til medpassasjerer på flyturer på facebook..
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #31 Skrevet 1. mars 2011 Huff, den der forklaringen hadde jeg ikke tatt for god fisk :s Hadde jeg vært deg hadde jeg nok bladd opp fler meldinger på facebook.. Om du søker på navnet hennes i meldingssystemet kan du få opp meldinger som er slettet også. (I hvertfall gikk det an før). Håper jo selvfølgelig at han snakker sant, men syns det hele virker veldig rart... Hva med å sjekke telefonen hans ?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #32 Skrevet 1. mars 2011 Hadde opplevd det som urovekkende om mannen min hadde chattet opp et polsk venninnepar på flyet, tilbudt dem jobb og blitt facebookvenn med dem. Så sånn sett føler jeg at den naturlige forklaringen egentlig ikke hjelper stort... Men jeg vet jo ingenting om hva slags business dere driver og hvordan han vanligvis bygger nettverk. Tror nok jeg hadde følt behov for å snoke litt mer, ja!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #33 Skrevet 1. mars 2011 Selvfølgelig er det noen som legger folk til fb som man knapt har pratet med! Hadde flere slike "venner" ei stund.. Bl a ei som aldri hilser irl, men venn på fb? Ja d skulle hun så absolutt! Så det at de er venner etter en flytur er da ikke noe rart?? Foreslår at dere som overdramatiserer så veldig slutter med å bruker dagene på Glamour og lignende, for makan til dramaqueens skal man lete lenge etter!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #34 Skrevet 1. mars 2011 Les innlegget en gang til! Det er snakk om 2 forskjellige damer. ENE møtte han på flyturen "takk for turen osv", også er det en annen det er snakk om når det gjelder jobb.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #35 Skrevet 1. mars 2011 Han glemte å fortelle at i tillegg til at de er venner på FB, er de også begge medlemmer i klubben "mile high". He, he......her er det garantert noe snusk!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #36 Skrevet 1. mars 2011 "Der sto det til ei jente, takk for turen, det var en koselig tid med deg. Svar meg osv osv osv...." Dette skriver man vel IKKE til en man så vidt har møtt på et fly, som man i tillegg hadde problemer med å kommunisere med pga språk...? Er du så godtroende? Og ansettelse via Facebook...? Nei, herregud!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #37 Skrevet 1. mars 2011 Som sagt, jeg holder antennene oppe, men svært lite mer jeg kan gjøre. jeg har full tilgang til telefon, og ikke noe der, og han viste meg facebooken sin igår, mens han forklarte osv. jeg kan ikke gå inn å sjekke den siden jeg ikke har noe passord. Det var som sagt tilfeldig at jeg kom inn på den. Jeg likte absolutt ikke det han skrev til hun, eller at han i det hele tatt godtok venne foresprselen hennes. absolutt ikke men... Han har da ikke ansatt noen via face, men trengte nr til hun ene, ang jobb ja. Nei, jeg er ikke godtroende, og har ikke fjernet det fra tanker osv, men jeg roet meg mer ned, og som sagt, jeg får ikke gjort så mye mer (desverre?) "heldigivis"bor hun i et annet land. Grunnen til at de kom i så "god kontakt" er fordi hun hadde studert med søstra til mannen min, i ukraina i fjor. Dette er det eneste jeg kan sjekke opp, via søstra, sånn sett. men lar det ligge for øyeblikket... Antenner er ute, men det er også alt jeg kan gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå