Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Jeg vet at mange sliter med dette, og er usikker på om et ord skal skrives sammensatt eller delt. Det finnes en veldig greit regel på dette: Dersom et ord SIES som ett ord, så SKRIVES det nesten alltid som ett ord også. Du vil få langt færre feil dersom du alltid skriver alle ord du sier som ett ord som ett ord, enn om du deler dem opp fordi du er usikker. Denne regelen har i hvertfall vært til stor hjelp for meg
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Enig med deg, bortsett fra en ting: Det du snakker om her er særskriving og samskriving, ikke orddeling. Bare for å være litt pirkete altså...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #3 Skrevet 1. mars 2011 Jeg er faktisk klar over det, men folk flest kaller det orddeling, og jeg tenkte at kanskje flere ville klikke seg inn på innlegget dersom jeg bruke det ordet Jeg jobber som spesialpedagog med lesesvake elever, og vi bruker faktisk terminologien orddeling der også fordi det er det foreldre og elever klarer å forholde seg til. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå