Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Er det påkrevd å ha førerkort når en skal ha praksis i hjemmetjenesten? Har hørt at vi kjører rundt alene på slutten av praksisen..det går jo ikke akkurat. Sliter sånn med å ta førerkortet, har holdt på i evigheter uten å få det til og nå strekker heller ikke pengene til så jeg kan ikke fortsette å ta kjøretimer:/ Sliter med angst i trafikken. Kommer vel ikke til å få jobb heller etterpå uten førerkort.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Folk tar det nærmest som en selvfølge at jeg har førerkort også siden jeg er godt opp i 20-årene, så det er nesten flaut å si at jeg ikke har det.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 Jeg kjørte bil i min praksis, men det var flere av mine medstudenter som ikke hadde lappen og selvfølgelig ikke kjørte bil. Å ha lappen er ikke en forutsetning for å gjennomføre et sykepleiestudie Men er mulig du ikke er så attraktiv som arbeidssøker til akkurat hjemmesykepleien når du er ferdig med utdannelsen da. Men til alle andre typer jobb som sykepleier er det jo ikke noe som tilsier at du skal ha lappen!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 De som ikke har sertifikat, blir sluppet av av kontaktsykepleieren - ikke tenkt på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå