Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Vesla har omsider vokst ut av str 80 og inn i str 86, men har litt lite klær, så skulle shoppe litt i dag siden jeg hadde sjanse til det. Men altså, det er jo mil mellom hver jeans som er myk, behagelig og ikke sitter som klistret til den lille kroppen. Jeg liker å bruke jeans på henne innimellom, men da litt vide og de som er like myke og gode som joggebukser. Stramme og tette jeans er pent på voksne damer, og store jenter, men ser helt grusomt ut på småjenter etter min mening. Jeg er sikkert litt alene om den meningen om en skal dømme ut i fra de enorme mengdene som selges av denne typen jeans til også de minste jentene, så jeg lurer på om noen kan forklare meg hva som gjør at de er så populære? Og kan noen opplyse meg om et sted som har masse vide, myke og fine jeans? Finner jo en og annen på H&M, Name-it osv, men det er ikke mye.
♡ A & E ♡ Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Jenta vår har et par dongeribukser som er veldig myke og litt posete. De er kjøpt på HogM, Lindex og Name It. Skjønner ikke hvorfor ting skal være så innmari trangt jeg heller!
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 Fordi kjedene lager voksenklær i ministr.... en av grunnene til at jeg synes det er mye tragiske barneklær. Claire synes jeg ofte har hatt søte og behagelige jeans til de minste:)
~sjiraff~ Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 Nova Star buksene er perfekte! Strikk i beina og strikk i livet. Gode og myke!
Collette Skrevet 28. februar 2011 #5 Skrevet 28. februar 2011 Jeg har funnet noen myke og gode på H&M, men da i gutteavdelingen. Men det spiller jo ingen rolle, jeans er jeans. Blant annet noen veldig gode med bred strikk øverst og nederst i beina. Supermyke. :-)
tìme'em Skrevet 28. februar 2011 #6 Skrevet 28. februar 2011 Bestill bukser fra next.co.uk (den norske siden). Shipping er billig og prisne bra. De buksene er bare utrolig behagelige for små barn, og ikke minst, fine!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. februar 2011 Ja, jeg fant jo noen, men det tok tid å lete dem opp! Skal notere ned merkene dere tipser om, så slipper jeg å lete så mye neste gang. Men lurer fortsatt litt på hva de tenker på de som kjøper disse åletrange jeansene til småbarna sine...? Vet alle er ulike og har ulik smak, men dette er jo bare såååå ubehagelig for en liten tass/tassine å gå rundt med :-/
Gjest Yunie Skrevet 28. februar 2011 #8 Skrevet 28. februar 2011 Ja, hva er greia? Blir litt sur. Eldstejenta mi er helt normal og hun blir for "stor" til disse skinnyjeansene til jenter... blir kvalm over at det finnes skinnyjeans til 3åringer. Jenta mi på 18mnd derimot er en helt annen type, lang og slank og bader i de.. men hun er jo faktisk veldig tynn og. Merkelig at de skal begynne slankepresset i småbarnsalder.
sprudle79 Skrevet 28. februar 2011 #9 Skrevet 28. februar 2011 Jeg synes de har fine, gode jenteklær på http://www.pompdelux.no/
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 28. februar 2011 #10 Skrevet 28. februar 2011 nå er vesla 3,5år da men dette var en av grunnene til at hun gikk mye i tunika og tights(gjør det fremdeles da) men husker jeg fant noen myke gode på cubus og kapphal
Trollmor m/ trolljente Skrevet 28. februar 2011 #11 Skrevet 28. februar 2011 Jenta mi har helt angst når det kommer til jeans, men i den alderen som din jente er så brukte jeg å gå i gutteavdelingen for å kjøpe bukser
Blåmandag Skrevet 28. februar 2011 #12 Skrevet 28. februar 2011 Det er helt utrolig teit. Mine småjenter får ikke sånne trange jeans. Eldste får, men hun er en del eldre da. Men jeg har kjøpt noen tights som ser ut som jeans. Lindex, Zara og Name it er de fra. Tror alle kjedebutikkene har liknende? Vi har også jeans fra Nova Star og Cupcake. Vide og fine, og ikke minst veldig fine. Skal kjøpe en snekkerbukse i jeansstoff til 2-åringen i morgen, fra Name it.
Blåmandag Skrevet 28. februar 2011 #13 Skrevet 28. februar 2011 Lindex har forresten noen jeans som likner litt på Nova Star sine, med bred strikk i livet og nederst på beina.
Gjest Skrevet 1. mars 2011 #14 Skrevet 1. mars 2011 For jenta mi er det helt supert.. hun er lang og tynn så buksene må være veldig smale for at de skal henge på.. Blir jo ofte ikke helt stramme heller på henne.. Men er enig i at det er best med myke og vide jeans på de fleste barn..
Solskinnsdag Skrevet 1. mars 2011 #15 Skrevet 1. mars 2011 Åletrange jeans til småbarn er helt grusomt etter min mening... Jenta mi på snart 4 år har ingen av de, og ikke skal hun ha før hun blir stor heller. Barn er barn og ikke små voksne! Men jeg er veldig glad i å kle både henne og lillebror på 1 år i baggy jeans, myke og gode og masse bevegelsesfrihet i de! :-) MeToo har endel av de, MinyMo, Phister&Phillina (?), Nameit, PompdeLux, alle de har baggy-modeller vertfall, og myke og gode også. Råfine! :-) Mine barn ser ut som små barn, i myke, gode, fargerike klær, de blir tidsnok store og voksne. :-)
Solskinnsdag Skrevet 1. mars 2011 #16 Skrevet 1. mars 2011 Jenta mi er også tynn som en strek, men mange av baggy jeansene man får kjøpt har bred og god strikk i livet, helt supre for bittesmå slanke kropper. :-)
Trøndermoraღ05ღ10ღ11ღ13ღ14 Skrevet 1. mars 2011 #18 Skrevet 1. mars 2011 Claire, Min A Ture og Cupcake synes jeg har mange fine jeans, de er ikke trange... Romslige og bevegelige, bruker de masse til tulla mi på rett over året.
Eeniemeenie Skrevet 1. mars 2011 #19 Skrevet 1. mars 2011 Bruker bare tights på min 2 åring.. Mye trange jeans ja! Har noen par fra cubus, men de er jo ikke så kjekk for en liten knupp med litt mage:)
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 2. mars 2011 #20 Skrevet 2. mars 2011 Gurimalla ja.. hva er det med den greia at små jenter/babyer skal ha trange og stive jeans?? Blæh, pent er det ikke!! Vi har funnet noe på H&M, noe Name it, samt at Kapphal har hatt (kjøpte de gutten der for noen år tilbake, og de er jo knapt slitt..) gutteavd på H&M har mye løse bukser, så lenge det ikke er broderier/merker om biler, spiderman osv på dem går det fint an å bruke på jenter også.. Eller thigts som ser ut som jeans.. Og med det samme: hva er det med at "alle" gutteklær skal ha enten; spiderman, hodeskaller eller batman på??
Stratos med 3 barn Skrevet 2. mars 2011 #21 Skrevet 2. mars 2011 Enig med deg! Sliter med det samme til min jente på 3 år
Blubblubb Skrevet 2. mars 2011 #22 Skrevet 2. mars 2011 Jeg er også enig i at småjenter ikke skal gå i klær som ser ut som sexy voksenklær, men "skinnyjeans" blir ikke akkurat skinny til min smale tynne, men lange lille frøken... Pompdelux og liknende ser så fine ut, men detter rett av lillemor. Blir ikke så fint når man blir avhengig av belter for at buksene ikke skal ramle av, eller når de rekker til rett under kneet den dagen de endelig blir passelige vide i livet. Vi har vært helt avhengige av at buksene kunne justeres i midjen med strikk, så jeg må si meg fornøyd med at det nå finnes et litt større utvalg i bukser også til de som er så smale.
Blåmandag Skrevet 2. mars 2011 #23 Skrevet 2. mars 2011 Min yngste er også tynn som en strek, uten babymage. Jeg kler henne ikke i pinetrange jeans for det, det er ikke veldig komfortabelt å leke i. Dere kan prøve selv, prøv å løp og klatre en hel dag i stive jeans.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 2. mars 2011 #24 Skrevet 2. mars 2011 Jeg har aldri hatt problemer med å få tak i olabukser som ikke er trange. Har kjøpt en bukse på HM i flere str. De er veldig myke og gode. Men jeg kjøper de trange også, men de er ikke spesielt stive. Bruker en tunika/for kort kjole utenpå. Mex og MeToo har også veldig myke bukser, som er fine.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 2. mars 2011 #25 Skrevet 2. mars 2011 Har aldri hatt et problem med å finne myke deilige jeans til jentene. Har da handlet på Mexx, Lindex, Kappahl, NameIt osv. Men før dere kritiserer de som kjøper åletrange jeans til småjentene så bør dere møte minstejenta her. Dette er ei liten jente på 2 1/2 med stålvilje. Det er ikke snakk om å få på henne løstsittende bukser, og før dere sier at man ikke trenger å la en liten bestemme selv, kom hit å prøv å ta på henne et par løse bukser, hehe. Vel for å komme til poenget, når hun henter klær selv i skapet, ja da blir det rett å slett åletrange jeans, uansett om de ligger lengst inn:) Men nå er mange av de trenge jeansene også mye da:) Synes ikke det er vanskelig å finne jeans som er myke uansett om de er løssittende eller trange.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå