Gå til innhold

Ändring i antal pappa veckor från 1 juli?


Lycklig 2 barnsmamma

Anbefalte innlegg

Har en väninna som jobbar med lönning och hon menade att det kommer höjas den 1 juli. Att alla pappor måste ta ut 12 veckor och inte 10veckor. Gäller de som föder efter 1 Juli.

 

Någon som vet??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Är det inte idag 46 eller 56 veckor? Om pappan ska få 2 veckor mer bör det väl bli 44 och 54 veckor på mor..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de har lagt til ei uke og "tatt" ei uke fra mor for å få til 12 ukers pappa perm, men det der har jeg ikke satt meg så veldig inn i enda. Skjedd endringer siden 2006 i hvertfall ;o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudamig jag blir helt förvirrad jag. När jag gick hemma för 3 år sedan hade far 6 veckor. och nu ska det vara 12 veckor.. Söker på NAV men ser ingenting om det där, konstigt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se nederst på den linken jeg la ut til NAV så står det der hvordan foreldrepermisjonen utvides fra 1. juli 2011 ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud - tack för att du är så tålmodig!!! Tåke och hormoner i spill här ser jag.. blir helt flau av mig själv jag!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Och tack för uppklarningen!

 

Vad har du tänkt välja? Här blir det 100% pga pengar - så har vi tänkt resa 4-5 veckor utomlands i jan feb 2012 :) så då gör det inte så mycket att jag inte går hemma på sommaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe Lycklig, hver sin gang å være forvirret tror jeg ;o)

 

Vi lurer på om vi tar full permisjon med 80% lønn. Med 4 ukers sommerferie i tillegg for min del er vi faktisk midtveis i august før pappa permen skal begynne. VI lurte da på å ta ei uke pappa perm til tilvenning i barnehage også at far i huset tar 1 dag pappa perm i uka det neste året.

 

Da vil babyen kunne ha 80% i barnehage første året, og poden som er skolestarter det året vil kunne ha sfo bare 4 dager i uka.....

 

Lurer på om det kan være det mest ideelle for hele familien totalt sett. ser for meg at far i huset vil synes at 3 mnd i strekk vil være ganske kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga økonomi blir vi nødt til å ta 100% da det er det som lønner seg mest for oss. Vi har ei fra før av, som også vokser ut av sine klær og trenger nytt, og jeg er student. Håper på å få jobb innen permisjonen min er over, da jeg skal ha eksamen i desember. Blir mye styr med deling av permisjonen da i og med at jeg skal ta eksamen og slikt, men det ordner seg nok vil jeg tro.

 

Jeg syns forresten det er supert at pappaen får 3 hele mnd. Vi trenger det alle sammen. Mener jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...