Gå til innhold

Ønsket meg veldig en jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gutter fra før og venter en gutt nå. Vår siste. Mannen vil ikke ha flere. Var på ordinær ultralyd forje uke og det er ingen tvil om at det kommer en liten gutt til. Ble ikke skuffet, men merket at drømmen om å ha en liten jente fortsatt er der. Vet ikke helt hva jeg vil fram til.

Andre som har det sånn? Går drømmen bort etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, den gikk ikke bort hos meg. Jeg ble aldri lei meg eller skuffet for guttene jeg fikk, men trist fordi jeg ikke fikk en jente også, i tillegg til dem. Jeg gledet meg stort over guttene, også den siste, men savnet etter en liten jente også hang sterkt i.

Merket det ikke så mye sånn i hverdagen, men når venninner med jenter skravlet om hvor gøy det var å shoppe til jentene sine, dille med håret deres osv, så stakk det i meg, og jeg var misunnelig. Jeg har aldri ønsket meg jente for å shoppe jenteklær eller dille med hår, men det ble en påminner om forskjellen mellom kjønnene og at jeg ikke hadde fått den jenten jeg ønsket meg.

Tenkte mindre og mindre på det,og tenkte at jeg sikkert fikk barnebarn en gang, og kanskje det ville komme en liten frøken der. Slo meg til ro med det egentlig. Så ville skjebnen det anderledes for oss. Tross i prevensjon, så ble jeg gravid igjen og vi fikk faktisk ei jente. Hvem vet, kanskje det skjer noe slikt med dere også?

Skrevet

jeg ønsket meg først en jente men fikk 2 gutter. den siste gutten døde og nå hvis jeg blir gravid igjen vil jeg bare ha gutt. kommer til å gråte om jeg får jente, siden jeg mistet en gutt så vil så gjerne få en til.

Skrevet

Kanskje litt motsatt. Jeg savner veldig å ha en gutt, men vil ikke ha flere barn... Så gutten min får jeg nok ikke. Drømmen går visst ikke vekk, men drømmer om å få barnebarn som er gutter da:)

Skrevet

Jeg ønsket meg jente da jeg gikk med førstemann. Det ble gutt, og det ble nr 2 også. Jeg har alltid sett for meg at jeg skulle få en jente etter hvert, men nå er jeg gravid med tredjemann, og jeg kjenner at jeg ser for meg og ønsker meg en gutt til. Merkelig! Kjenner det er mer et omsorgsbehov jeg har, enn et jentebohov;-)

Blir nok bestemor til jenter tenker jeg :-)

Skrevet

jeg har to nydelige gutter som jeg selvsagt ikke vil bytte for noe i verden.vi planlegger barn nr tre om noen år og jeg ønsker meg selvsagt jente.jeg kommer til å føle meg mislykka om jeg ikke får jente tror jeg,fordi "alle andre" får det.

jeg kommer helt sikkert til å elske barnet om det er en gutt,men blir skuffa om det ikke blir jente...

Skrevet

Før jeg ble gravid så ønsket jeg meg nok mest jente, hadde alltid sett meg for meg som mamma til jente. Så fikk jeg gutt. Og nå som jeg vet hvor kult det er med gutter så er det bare gutter jeg vil ha:)

Skrevet

Første håpet jeg var en jente. Men ultralyd viste det var gutt å egentlig gjorde det meg ikke noe. Tenkte og litt jaja kansje neste gang da. Men etter en katastrofal fødsel der det er et mirakel at lille gutten min i det hele tatt overlevde og i tilegg helt uten noen form for skade bryr jeg meg overhode ikke om kjønn på lille i magen. Jeg ønsker en frisk unge, jeg forguder sønnen min å kommer til p gjøre det samme uansett kjønn på neste. Så lenge denne og overlever fødselen er jeg overlykkelig

Skrevet

Jeg tenker at kjønn er et tema før babyen er født. Når barnet først kommer er den akkurat DEN babyen man vil ha og ingen andre, hverken gutter eller jenter. Det kan ta litt lenger tid enn to minutter før man innser det selv, men slik er det faktisk. Heldigvis:)

Skrevet

mhm. man vet aldri hva man har førr man mister det. så til HI, gratulerer med at du får en gutt. du aner virkelig ikke hvor heldig du er. heldige deg. kos deg asse med barnet ditt :)

Skrevet

Jeg har to gutter og det stikker i meg hver gang noen snakker om jentene sine.,. HOFF!

Men er kjempeglad i guttene mine, så det er ikke dem. Mannen vil IKKE ha fler, så da får jeg håpe på jentebarnebarn jeg kan strikke til :)

Håper det går over dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...