Gå til innhold

Hva betyr dette? Ang permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

På nav.no står dette:

Når far tar ut fedrekvoten, kan mor velge om hun vil gå ut i inntektsgivende arbeid eller ikke. Når far benytter seg av fedrekvoten kan mor og far samlet ta ut 150 prosent foreldrepenger. Det er en forutsetning at mor arbeider minst 50 prosent.

Hva betyr det? Om jeg jobber 50% mens sambo har pappaperm, får jeg da utbetalt 50% foreldrepeng, i tillegg til hans 100%?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei for dere har jo ikke permisjon samtidig. Hvis han har utbetalt 100% får ikke du noe fra Nav slik jeg har forstått det.

Skrevet

Ser ut som reglene er endret og mor og far kan ta noe permisjon sammen. Men husk at permisjonstiden blir tilsvarende kortere hvis du velger å ta 50% perm sammen med pappa'n, altså 5 uker kortere da dere bruker 5 uker av permisjonen på å ha det sammen.

Skrevet

Ah, ja det er jo sant! Tenkte ikke på det. Det jeg egentlig leita etter på nav sine sider, var om pappapermen var innbakt i de totale 46 ukene. Det har jeg alltid trodd, men hørte av ei i dag som mente det ikke var sånn.

Skrevet

Ja pappapermen er bakt inn så hvis du valgte 100% lønn så har pappa krav på 10 uker av de 46 ukene og 10 av de 56 ukene ved 80 % lønn. Hvis dere har 46 uker tilsammen så vil det kun bli 41 uker hvis du tar 5 uker perm sammen med pappa'n.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...