Gå til innhold

Hva ville dere ha gjort? Ang. barnehageplass...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pr. i dag en gutt på 3 i en barnehage. Han trives der, men vi vurderer å overflytte han til en nabobarnehage. Dette fordi den han går i i dag er basebarnehage og vi føler det er litt kaotisk der. Føler og at de ikke alltid ser alle barna...

Skal nå søke lillebror inn i barnahage fra høsten av. Sitter nå og tenker på hva vi skal gjøre. Skal jeg søke han også inn i en barnehage vi ikke er superfornøyd med, eller søke begge inn i den andre.

Vil legge til at den eldstemann går i nå er en basebarnehage og det er ikke den andre. I tillegg er små-og storeavdelingen separate, og det synes jeg er litt dumt, mtp. at brødrene ikke vil få sett hverandre i det hele tatt i løpet av dagen.

Hva skal jeg ta mest hensyn til? At han eldste er fornøyd der han går og satse på at det vil lillebror også bli, eller flytte eldstemann slik at de får sett hverandre på dagtid i den andre barnehagen? Er det et "must"?

Litt rotete dette her, men håper dere forstår :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror uansett ikke du kan belage deg på at guttene vil få se hverandre noe særlig i løpet av en vanlig dag. De kommer uansett ikke til å leke sammen, spesielt storebror vil ha egne venner i barnehagen som han nok heller vil være sammen med. Så dette momentet ville jeg ikke ha vektlagt.

Jeg ville nok fokusert på barnas trivsel, først og fremst. Men det er jo også viktig at dere som foreldre skal være komfortable med løsningen.

Skrevet

Jeg ville søkt begge inn i den nye barnehagen, tror jeg. Barna vil sikkert få det like bra i den andre bhg, men klart dette er en vurdering dere må ta. Kjenner f.eks 3åringen noen barn i den nye osv.

Min minste skal over på stor avdeling til sommeren, men vi ble frarådet å ha å ha han og storebroren på samme avdeling. De har godt av å få andre venner også, da de leker med hverandre her hjemme hver dag uansett. Jeg ville ihvertfall ikke hatt dem i hver sin bhg hvis jeg var deg, om det var det du tenkte, tenk praktisk og økonomisk ang søskenrabatt og tidsmessig med henting/levering osv :)

Skrevet

Jeg jobber litt i en ganske liten barnehage, og mitt inntrykk er faktisk at de som har søsken i samme barnehage leker masse sammen. De tilbringer ofte utetiden sammen og leker på tvers av avdelingene. Søsken får utrolig mye trygghet i å gå i samme barnehage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...