Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Er gravid for 2. gang. har en på 3 år så er jo på tide med en til... MEN... Har ikke sagt noe på jobb enda da jeg bare er 8 uker på vei... Sist uke satt jeg og kolleger pluss sjefen på lunsj rommet og samtaler gikk i hytt og gevær. Sjefen har akkurat ansatt 3 nye som alle har blitt gravide og går ut i permisjon på rad og rekke, ei anna ei på jobben er 6 mnder på vei og sjefen sier "Jeg må slutte å ansette damer fordi de blir bare gravide" Fleiper også litt med at han må ha en g.u stol på kontoret o.l. å ler... JEG har ikke fast jobb der.. er vikar i 50% og jobber ekstra. Er snakk om at jeg skal få fast 50% nå men har ikke fått kontrakt enda! jeg sier ikke en dritt før jeg har den!! Gruer meg som en piska hund til å si at jeg også skal barn!! Han er bare så mannsjovinistisk og hæsli,... (sjefen) Jobber i helsevesnet og han har sagt rett ut at det kun er sykepleierne som ARBEIDER her. Vi andre helsearbeiderne er bare plassfyll!!! Faen ass!! Han sku bare vist! jaja shit heller! Trives godt på jobben med andre medarbeidere men sjefen kan jeg selge billig altså!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Slike personer finner man over alt. Om 7år jobber du ikke for han lenger og du har nesten glemt alt dette. Drit i sjefen og gled deg over baby.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 Har jo iflg loven ikke lov i diskriminere deg for å være gravid. Men mange er utrolig flinke å finne andre "grunner" for å ikke ansette en gravid. Eks. så teller jo personlig egnethet endel, og da kan de ganske enkelt begrunne det med at du ikke er egnet for stillingen. Men i helsevesenet må man faktisk regne med litt 'svinn' i personalet av og til siden det er et kvinnedominert yrke... Ellers må de sette som kriterie at du er forbi overgangsalderen;) Og man klarer seg ikke uten hjelpepleiere og de andre titlene... Hilsen sykepleier - som også er gravid:-)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 Selv om han ikke er verdens beste sjef, så må han jo få lov til å fleipe litt med situasjonen? Det ER en vrien situasjon når mange er gravide på en arbeidsplass samtidig, for man vet aldri når noen blir sykmeldt og det er vanskelig å skaffe gode vikarer. Jeg hadde også en sjef som fleipet med dette, men jeg skjønte henne godt. Vi var 20 ansatte og 7 av oss var gravide samtidig. Så hun fleipet med at hun skulle stå i døra hver morgen og dele ut tran til de gravide og P-piller til de andre. Ingen tok det ille opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå