Gå til innhold

Simen, Simon, Simeon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkt på en variasjon av dette navnet, men hvilken er finest?

Ellers så går vi kanskje for noe helt annet -dette er så vanskelig! Klarer virkelig ikke lande på noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Simon! :)

Fordi:

Simen: Veldig fint navn her i Norge, i England/ USA så uttalen det "siimen"= sperm! :S Ikke kult å hete " Sperm" i utlandet... :P

Simeon: Høres litt selvkomponert ut, og han blir nødt til å ALLTID stave navnet sitt....

Skrevet

He he, ja det er noe å ta hensyn til. Takk for svar!

Skrevet

Jeg synes både Simen og Simon er fine navn, men ville styrt unna Simeon tror jeg..? Hvordan skal det uttales?

Simen vil ikke bli uttalt "Siimen" i utlandet dersom navnet hans blir lest, så ville ikke hengt meg mye opp i dette. Det vil nok bli uttalt "saimen" eller lignende.

Skrevet

Simon er helt klart finest:=)

Skrevet

Simeon høres i overkant bibelsk ut, fint med bibelske navn, men dette blir litt som å kalle ungen Paulus.

Simon er finest, men både Simen og Simon er veldig mye brukt hvis du sjekker ssb.no. Jeg prøver å styre unna de vanligste navnene selv, men det er jo ikke sikkert du tenker på det:)

Skrevet

Simon er absolutt finest!

Skrevet

Ja, sikkert vanlige navn. Prøver å unngå de aller mest populære, men må jo ha noe en faller litt for. Problemet er at jeg ikke har falt skikkelig for et navn så langt, og kommer liksom ikke nærmere. Jaja.. Simeon er veldig skjelden, så mulig at det kan oppfattes veldig bibelsk, ja. Synes selv det er fint, men litt mer tungvindt å uttale.

Men takk for synspunkter! Har litt tid igjen, men håper vi klarer å finne navnet vi virkelig har lyst på..

Skrevet

Det er ikke bare det at det kan oppfattes bibelsk, det ER bibelsk;)

Hva med Samuel? Det er forøvrig også bibelsk, og har mye av den samme klangen som Simen, Simon og Simeon. Og nydelig. Men nå er jeg lite nøytral altså, jeg prøver nemlig å overtale mannen min til å kalle sønnen vår Samuel:)

Skrevet

Har selv en sønn som heter Simon Mathias... valgte Simon fordi at jeg syns alle het simen... ;) og det er nok mest vanlig, for det gikk en stund før alle hadde klart å få med seg at det var Simon og ikke Simen...

forsatt noen som spør, og gutten er 6 år nå :)

Skrevet

He he, jepp, du har rett: det er jo bibelsk. Synes også Samuel er kjempefint, men vi har et litt "bibelsk" etternavn, så litt redd for at det blir litt mye, he he. Så bør kanskje styre unna Simeon også. Var bare litt gøy med noe som ikke er så vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...