Gå til innhold

PMS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som sliter med kraftige PMS plager halve mnd?

Jeg blir deprimert, sint, sliter veldig med søvn om natten, svetter veldig om natten, konstant sulten, null sexlyst, føler meg oppblåst med mer.

Det går jo utover livet det her, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Går utover forholdet til mannen min også. Skikkelig fælt.

Går på p-piller, Mercilon, vet ikke om det kan gjøre det verre. Men uten p-piller får jeg sykt mye kviser i ansiktet og det er heller ikke noe alternativ. Samtidig som prevensjon er viktig og kondom er pes. (Har nesten aldri sex men)

Er 27 år nå og føler meg ille stort sett hele mnd. Fødte for litt over 8 mnd siden.

Hjelp??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du skreiv nå er akkurat sånn livet mitt også er:S

jeg har rett og slett alvorlige PMS plager lenge før eggløsning, til en uke etter mensen er over. Jeg går ikke på p-piller, men har kobberspiral. Jeg har ikke så mange valg siden jeg ikke tåler hormoner, og som du sier, kondomer ER pes!

Nei jeg vet rett og slett ikke hva som kan hjelpe? Jeg vet at pms er en hormonell tilstand som faktisk finnes, mens min samboer tror det er psykisk:p

Jeg tenkte også på en liten ting, det er jo bare 8 mnd. siden du fødte. med meg gikk det lengre tid før jeg kom meg skikkelig etter fødselen faktisk, hormonene herjet nærmere ett år.. uff

Skrevet

Ja kan jo være at det bare er 8 mnd siden. Begynner bare bli utrolig lei. Og begynner på jobb igjen om en mnd og skjønner ikke hvor jeg skal hente kreftene fra. Huff, samboeren min mener p-pillene kan være skylden, men er ikke interessert i å bruke kondom han heller, og bli gravid igjen nå er ikke aktuelt.

Skrevet

Kanskje du kan ta deg en tur til legen og beskrive hvordan du har det? det kan jo hende p-pillene har en liten innvirkning også, så da kan det være lurt å bytte merke, prøve seg litt frem.

Minipillene har jo minimalt med hormoner og hormonspiral virker lokalt i livmoren. Det er også litt greit med den spiralen, slipper å tenke på prevensjon i mange år fremover:)

jeg bare lurer, har du vanskelig med å stå opp om morgenen, akkurat som om du verker litt i leddene, føler deg tung i kroppen og beina?

Skrevet

Veldig tungt for å stå opp om morgenen, er så og si aldri uthvilt. Og har ofte litt vondt i spesielt anklene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...