Gå til innhold

Hvordan få mer energi i hverdagen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du for å få mer energi?

Blir helt ærlig aldri vant til mindre og dårligere søvn. Føler jeg går i koma hele tiden. Må legge meg 21.30 for å i det hele tatt fungere. Og da får jeg ikke så mye tid sammen mannen min som jeg ønsker, så det går jo utover forholdet. :(

Jenta vår er 8 mnd så skjønner jo de sover bedre etterhvert. Driver med tenner nå og så da er det jo litt naturlig.

Mannen min er veldig flink til å stå opp i helger og la meg sove, men blir nesten bare mer ødelagt. HJELP!!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to jenter, ei på 8 år og ei på 5 mnd. Den minste spiser 2-3 ganger om natta, mens den eldste et par netter i uka våkner pga voksesmerter eller mareritt. De verste nettene er helt klart når begge er våkne. For de er selvsagt ikke våkne samtidig, men i tur og orden...!

I min forrige permisjon gikk jeg rundt som en zombie. Sov når babyen sov og brukte dermed lang tid på å få i gang dagen. Denne gangen sover jeg nesten ALDRI på dagen, kanskje 1 gang i mnd legger jeg meg litt på dagen, men ikke oftere. For jeg har funnet ut at jeg bare blir trøttere av å slumre meg gjennom dagen i joggebuksa. Det som funker for meg, er:

* Stå opp ordentlig. D.v.s. ta en dusj, sminke meg og spise frokost. Ikke fokusere på neste mulighet til hvile, bare hva jeg skal gjøre i dag.

* Trene. Jeg meldte meg inn på treningssenter når babyen var 2 mnd, og storkoser meg med friminutt fra å "bare være hjemme". Enten drar jeg på dagen, og leverer henne i barnepass, eller pappaen passer henne mens jeg er borte 1 times tid på kvelden. Jeg får masse energi av å trene!

* Frisk luft. Hvis kulda tillater det, putter jeg babyen i vogna og går en lang tur med musikk på ørene. Utrolig hva frisk luft gjør med trøtthet!

* Egentid etter leggetid. Dette er jo ofte det som "ødelegger" for meg. Jeg er avhengig av minst 1 time uten barn på kvelden. 1 time til å se TV uten å bli avbrutt, 1 time til å sitte helt alene uten barn oppå meg. Kanskje burde jeg brukt denne tida på å sove, men jeg føler at jeg får energi av å denne tida for meg selv.

Jeg er ikke noe supermenneske, som har knekt koden. Jeg har vel bare knekt koden for hva som funker best for meg! Jeg har også dager hvor jeg er grå i ansiktet og har hodepine, så jeg vet hva du mener...

Skrevet

Trening, gjerne i frisk luft og med musikk på øret.

Det blir et godt pusterom i hverdagen.

Jeg går ofte tur på vei hjem fra jobb, det funker bra. Er ikke hjemme så mye seinere enn ellers, men har mye mer overskudd.

Mannen henter i bhg da.

Skrevet

Takk for svar. :)

Å starte dagen ordentlig er jo et alternativ. Det gjør jeg jo aldri. dasser bare rundt her og er TRØTT. Alltid i joggedress og uten sminke. Dusjer som oftest på kvelden. Må prøve å snu det tror jeg.

Går turer når det lar seg gjøre da. Skulle gjerne trent på senter, men bor en halvtimes tur unna og får aldri sett jenta mi om jeg skal trene etter jobb. Så får ikke til det nå, selvom jeg ønsker jeg gjorde det.

Skrevet

LilleElise: jeg syns heller ikke jeg rekker sentertrening nå mens jeg har små barn. Men å ta seg en gåtur alene hjelper mye.

Dusj om morgenen og vanlige klær, faste rutiner er jo bra det også.

Og lage deg noen avtaler med venniner midt på dagen, så går du tur til/fra eller før/etter det:)

Skrevet

Jeg har permisjon i år, og derfor går det fint å trene litt. Blir nok mindre trening til neste år, ja, men håper fortsatt å få til en gang eller to.

Skrevet

Ja gåturer er jo absolutt bedre enn ingenting. Styrketrening hater jeg så det blir ikke prioritert nå kjenner jeg. Men det gjør ikke så mye. Skal ikke gå ned i vekt, bare bli litt mer opplagt, hehe. Lettere sagt enn gjort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...