Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Flytta inn i huset til foreldrene mine, da de har flyttet ut og til andre plasser. Veldig greit det, men alt skrotet til min mor ligger igjen! I alle bod, rom som er til overs, alle uthus OVERALT! Det fører til at jeg får ikke lagt bort alt vi ikke bruker, som vinterklær, babyutsyr osv, så alt ligger strødd i hele huset!! Samboeren min er forbanna på hele dama, og snakker ikke til hun lenger. Jeg gjør alt for å komme med unnskyldninger så hun ikke kan komme på besøk, for da blir det diskusjoner, og samboeren min blir forbanna, min mor blir forbanna, og jeg gidder ikke høre på, så tar ungene med meg og går... Det er et mareritt! Jeg og samboeren min har hatt utallige krangler om dette, han har mest lyst til å bare flytte fra alle problemene... Hun har sagt siden vi flyttet inn at hun skal begynne den og den datoen, og så kommer den datoen, ingenting skjer, og jeg spør når hun skal begynne, og da kommer hun med en ny dato, og sier at hun aldri har sagt at hun skal begynne den datoen hun sa først. Og så kommer hun med ting som at vi liksom ble enig om at hun skulle få ha skrotet sitt her til hun fikk orden i sitt nye hus.. Det har vi aldri blitt enig om!!! Dessuten er det 1 år siden hun flyttet!!!!!!!!!!!!!!!!! På vaskerommet fløt det med rot og boss overalt. Gamle ødelagte ting som bare har lagt der. Så jeg fant ut at jeg skulle rydde, for vi har jo brukt for det rommet. Og da klikker hun i vinkel! Sier vi ødelegger og kaster bort ting og blaaa blaabla! Dette gjelder over hele huset! Prøver å få litt orden, og da blir hun dritsur og begynner å hyle skrike! Seriøst, jeg lurer på hva som feiler! Men hva kan jeg gjøre da? Orker ikke å bo i rot lenger! Og orker ikke denne kranglinga!!!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Har du arvet, kjøpt eller leier du av foreldrene dine? Og visste du at hun var ei rotete dame som ikke holder avtaler før hun flyttet? Kanskje like greit å flytte ut hvis dere ikke når inn til henne. Blir jo depressivt å bo slik i lengden når dere ikke vil ha det sånn.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 Hvis huset er ditt på papiret så hadde jeg gitt henne dette ultimatet; enten så henter du tingene dine NÅ eller så kaster vi det! Ferdig med det.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Her hadde jeg satt hardt mot hardt, enkelt og greit, så hadde dama fått bare fått skrike det hun er god for. Enten så begynner hun å rydde etter seg, sett en dato hun skal begynne og en dato hun skal være ferdig, eller så gjør dere det for henne. Hvis hun ikke rydder da, så putter du alt det du finner i sekker, ikke sorter det eller kast noe og kjører det hjem til henne.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 Erm antagelig koster det deg minst energi og bry om du bare tar en skikkelig opprydning og plasserer alt hennes et bestemt sted (i esker som er lette å frakte), evt. leverer det i hennes nye hus. Du virker da både tafatt og ekstremt lite løsningsorientert. Jesus.
Gjest Skrevet 27. februar 2011 #6 Skrevet 27. februar 2011 Leier du? I så fall ville jeg flyttet. Det er ikke verdt å ødelegge et samboerskap for mors rot Har dere tatt over huset på ordentlig ville jeg satt ny dato for når du kaster det dere ikke har plass til ...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #7 Skrevet 27. februar 2011 Javel.. Er det sååå lett!!! At jeg ikke har tenkt på det før da!!! Her er det ikke litt rot som ligger i et hjørne å irriterer altså. Her er det hele overetasjen, hele kjelleren, vaskerommet i hovudetasjen, gjestebadet i hovudetasjen, hele garasjen, 3 uthus, pluss masse drit som bare er slengt utenfor! Det er så mye at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne! Har tilbudt meg å hjelpe til å både pakke og bære, men hun gidder ikke å løfte en finger! Hun sitter hjemme på ræva hele dagen så det er ikke sånn at hun ikke har tid!! Prøver jeg å hjjelpe uten at hun er med hyler og skriker hun fordi vi ødelegger og slenger alle tingene utover! Prøver liksom å ikke bli uvenner for barna sin skyld, men tror det ryker nå!! Så tafatt og lite løsningsorientert er jeg ikke! Til dere andre: dette er et hus som ingen ville ha. Jeg har odel ('n gammek gård som fortsatt driver med odel) og familien har mast og mast og mast for at jeg må flytte ned der, og når vi endelig finner ut vi skal flytte, blir det bare bråk! Hadde tenkt å ha plassen og bruke det til sommerhus for hele familien, men det var ikke godt nok! Vi måtte flytte! Skjønner ikke at vi lot oss overtale..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå