kom-som-bestilt Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 ..må fars permisjon være brukt før man kan få dette? Min gutt blir 1 år i april, så får vel ikke for mai (må jo være over 13 mnd) men får jeg for juni-juli hvis jeg får bhg plass i aug?
ano`num *17.03.10* Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Hvis han fyller et år i april og ikke har startet i bhg får du k.støtte fra mai av. Det stilles ikke krav ifh permisjon etc, kun at barnet ikke er i bhg med offentlig støtte. (Noe som gjelder så godt som alle bhg) Starter barnet i bhg i august får du k.støtte tom august!
kom-som-bestilt Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2011 Du virket så sikker på dette, at da stoler jeg på deg Trodde bare jeg hadde lest noe om at pappakvoten også måtte vært brukt opp.. Men da tok jeg visst feil.
ano`num *17.03.10* Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Neida. Kstøtten og permisjon har ingenting med hverandre å gjøre Pappapermisjonen kan en jo drøye frem til barnet er hele 3år gammelt også. (Så lenge det er avtalt før mors del av permisjonen går ut! Er det ikke gjort avtale på det på forhand mister far sine uker! Verdt å være obs på) Det enste kravet er alderen til barnet og at det ikke går i barnehage. Barnet kan heller ikke ha fått en plass men vente med å bruke den. Finnes jo tilfeller hvor foreldrene takker ja til plass fra august av, men starter senere på høsten. (For å få plassen) Da blir oppstarten regnet fra august uansett om barnet startet den mnd eller ikke i praksis.
kom-som-bestilt Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2011 Takk - da er jeg hvertfall sikker har utsatt noe av pappapermen (er avklart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå