Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Baby på 6 mnd har vært vanskelig å ha med å gjøre den siste uka. Han sover vanligvis rundt hele natta uten å våkne for mat eller noe, men nå så våkner han opp til flere ganger og gråter. Da bruker vi en evighet på å roe han ned. Jeg tenkte kanskje at det var tenner, men de ser ikke ut til å komme enda. Han har vært litt forkjølet og er fortsatt litt tett i nasen. Sutrer mye i løpet av dagen, og er vanskelig å legge (ikke vært det før). I går så jeg at han hadde veldig mye ørevoks, så jeg fjernet det. I dag så luktet det litt sur melk fra ørene. Trodde kanskje det var melk som hadde størknet der, så jeg badet han. Men det lukter enda sur melk fra ørene. Han gnir seg borti ørene også. Kan det være øreverk da eller? Hva gjør man da, gir paracet?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 Det høres jo nesten ut som øreverk ja, men hvis dette har vart et par dager ville jeg uansett tatt en tur til legen for å få en sjekk og evt behandling. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Førstemann her har hatt ørebetennelse to ganger da hun var baby - men da var høy feber og relativ dårlig allmenntilstand involvert. På legevakten gav de paracet og antibiotika-kur.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 Min gutt ville ikke legge seg et par kvelder. Gråt når han la hode ned. Jeg trodde det først var tenner, men fant ut at det var noe mer. Dro til legen og det var dobbeltsidig ørebettennelse. Siden han hadde hatt det i 2 netter, så måtte han ha antibiotika. Han er 10 mnd. Dra til legen i morgen.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #6 Skrevet 27. februar 2011 Høres ut som øreverk, ja. Gi paracet, og ring legen i morgen. Har ørebarn selv som begynte rundt den alderen. Når de er så små bør de til legen ved øreverk. Ikke nødvendigvis for antibiotika, men for å sjekke trommehinnene. Alltid etter øreverk skal man uansett tilbake til legen på kontroll etter ca 2 mnd. Dersom det er residiverende ørebetennelse bør barnet henvises til øre nese hals lege. Mitt barns ønh lege fortalte meg at jo tidligere barnet får sin første øreverk jo større er sjansen for at barnet blir et "ørebarn" Min frøken var 6 mnd når hun fikk sin første øreverk. Hun er nå 1 år og har hatt øreverk 6 ganger. 3 ganger med perforert trommehinne. Venter på å få satt inn dren... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #7 Skrevet 27. februar 2011 Mest sannsynlig ørebetennelse. Min har hatt det mange ganger i året til tider. På grensa til kronisk. Hvis det var litt tykk lys væske du har merket fra øret er det nok verket som er på vei ut. Det positive for gutten din sin del er at han har fått lettet trykket nå, og har ikke så sterke smerter som før trommehinna sprakk:) Mener du kan gi smertestillende, det har iallefall vi gjort siden han var under året. Dra til legen ja.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #8 Skrevet 27. februar 2011 Takk for svar Da drar jeg til legen i morgen og hører hva han sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå