Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 hvor ofte er besteforeldre innom på besøk til dere/barna? Og hvor ofte er dere hos dem?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 De har vært her 2 ganger på 11 måneder. Vi har vært hos dem 3 ganger. Ikke noe godt forhold til mine foreldre.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 3 ganger i året selv om de bare bor 6 km unna. De liker å feste med venner i helgene og bestefar jobber og bor utenbys i ukedagene.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Daglig slik vi bor nå, (mormor og morfar),men skal snart flytte, så da tipper jeg det blir ca annenhver uke:) Farfar har vi ikke møtt og farmor har vi møtt en gang. (bor et stykke unna.)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 Ca annenhvr md.. De bor 2 mil unna oss, men de passerer nært der vi bor flere ganger i uka..
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #6 Skrevet 27. februar 2011 Mine foreldre har sett jentungen to ganger siden hun ble født i 2008. Svigerforeldrene mine er innom et par ganger i uka, alltid like hyggelig med besøk av dem
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #7 Skrevet 27. februar 2011 Et par ganger i måneden, trur jeg. Litt mer i perioder avhengig av hvor opptatte vi er. De bor ca 1 - 1,5 time unna.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #8 Skrevet 27. februar 2011 Njæ, de har vel vært innom to ganger det siste halve året. Men jeg er hos dem en eller flere ganger i uka Er enklere sånn.
Arb.ledig husmor Skrevet 27. februar 2011 #9 Skrevet 27. februar 2011 Mine foreldre komme når de er i nærheten, kan være alt fra 3 ganger i mnd til 1 gang annenhver mnd.. Vi reise ikkje så ofte til de heller, men prøver at det ikkje går mer enn 2 mnd mellom hver gang de ser barnebarna sine. Mine foreldre bor 3 timer unna oss med bil, og må ta ferje. Min svigermor bor på østlandet (vi i vest), og komme til oss kanskje 1 gang i året om vi her heldige. Vi reiser heller ikke så ofte til østlandet, for da må vi ta fri fra jobb, og det er ikke alltid bare bare.. men vi tar alltid en tur på sommeren (av og til rundt juletider). I år har vi tenkt oss østover i påsken siden den er sent, og mindre fare for stengte veier.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #10 Skrevet 27. februar 2011 tja... 1 gang det siste året, hver for seg(selv om de er gift). Vi er der kanskje 1-2 ganger i uken, hos dem. De gidder bare ikke stikke innom, og det gjør ingen i familien. Det er alltid vi som oppsøker dem..... Vet ikke helt hvorfor det er blitt sånn, men det er greit for meg
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #11 Skrevet 27. februar 2011 Mormor er innom ca 1 gang i uka,vi er hos henne kanskje 1 gang i mnd. morfar har sett ungen 4 ganger (han er snart 3 år) begge bor innen 10 min avstand.. ikke så godt forhold til min far nei.. Bf sine foreldre har jeg aldri sett,vi var ikke et par. Mine besteforeldre derimot ser vi regelmessig 1 gang i uka,veldig koselig
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #12 Skrevet 27. februar 2011 1 gang i uka ca kommer mine foreldre. Svigers bor i utlandet så de ser dem ikke så ofte..3-4 ganger i året kanskje, da mellom 1-3 uker hver gang, enten kommer de hit, ellers så reiser vi dit.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #13 Skrevet 27. februar 2011 Vi er hos mine foreldre på middag hver søndag. Da passe de barna etter middag så vi får lese alle ukens aviser som de har samlet til oss. Og så får vi oss en liten blund på sofaen. Deilig. Svigerforeldrene mine komme innom en ettermiddag i uken. Da har vi mulighet til å ta ærend eller gjøre andre ting mens de er her. Ellers får vi barnevakt ved behov, men skulle gjerne sett at det var litt enklere å få dem til å invitere barna på overnatting. Det vil de helst ikke.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #14 Skrevet 27. februar 2011 Det ene settet er her annenhver uke, da med 1-3 overnattinger. Dem bor 15 mil unna. Vi er hos dem ca 10 ganger i året. Det andre settet bor 5 minutter unna og er her ca 1 gang hver andre mnd. Vi er hos dem ca 10 ganger i året.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #16 Skrevet 27. februar 2011 Svigermor bor 5 min unna, mine foreldre bor 20 min unna. Det varierer hvor ofte vi ses, men ihvertfall et par ganger i måneden. Spesielt bestemødrene får barnebarn-abstinenser dersom det går mer enn 2 uker og da klør det i fingrene etter å komme på besøk:-) Ellers så stiller begge sider villig opp ved behov for barnevakt, har et veldig godt forhold til besteforeldrene:-)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #17 Skrevet 27. februar 2011 Ene barnet er sammen med farmor en dag hver uke. Når lillesøster vil så er hun også med, men hun er en stuegris som sjelden vil dra noen steder. Begge sett med besteforeldre og tante bor i nærheten av hverandre så de pleier å snakke sammen når ungene er hos den ene eller andre. Vi bor 40min unna alle. Siden meg og min mann jobber samme helger, har vi barnepass av noen av disse de helgene. Vi drar sjeldent til farmor og farfar, de er mine ex-svigerforeldre så blir litt rart å være der mye. Men vi er på besøk noen ganger i året og de er her. Mine foreldre er vi sjelden på besøk til hjemme, men vi er ofte på hytta sammen. De har hytte som ligger nermere oss, så enklere å dra dit. Vi kan være der selv om vi jobber, så mest praktisk for alle.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #18 Skrevet 27. februar 2011 Min mor jobber i bhg der barna går, så hun ser dem stort sett hver dag. Utenom det stikker de gjerne innom en ettermidag kveld i ny og ne om de går tur forbi, eller så er vi invitert til dem på middag etc. Skal storesøster på en fritidsaktivitet ber de gjerne om å få ha lillebror i mens. X-svigers bor 25 mil unna, men x'en er flink å ta ungene med hjem dit når han har dem, eller så er de på besøk her ca hver 2-3. mnd.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #19 Skrevet 28. februar 2011 kanskje 1 gang i mnd ... men hun besøker ofte min svigerinne og søster . Og vi bor i samme by alle sammen .. Fått beskjed om at jeg ikke prioteres nå som jeg har flere barn og klarer meg bra på egenhånd... Ikke vet jeg hva hun mener med det ? trudde man besøkte barna og barnebarna fordi man savnet og var glad i dem. Jeg har sluttet å besøke henne .Begynt å priotere andre ting enn henne ,selv om jeg vet at det plager henne.. Men hun har såret meg masse ....og nå er jeg egentlig bare likegyldig .
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #20 Skrevet 28. februar 2011 Kan godt forstå at du er såret 01:48. Hva er det for en ting å si da, at du ikke prioriterers fordi du klarer deg bra på egenhånd?? Himmel og hav! Skulle tro hun så besøkene sine som plikt og ikke av glede...... Skjønner godt du også prioriterer andre ting enn å besøke henne!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #21 Skrevet 28. februar 2011 Vi har fire sett (alle er skilte, to av fire har nye samboere). Vi ser tre av settene ca 1 gang annenhver uke. Han siste ser vi en to-tre ganger i året (han bor 9 timers kjøring unna). Resultatet blir hvertfall at det er besøk av besteforeldre eller til de en gang i uka, ofte mer. Slitsomt.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #22 Skrevet 28. februar 2011 De har vært her 2 ganger på 4,5 år. Vi har vært noen flere ganger hos dem. Bor 1,5 timer unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå