lundis Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Hei, alle kloke damer! Håper noen av dere har mulighet til å hjelpe meg litt. Jeg er gravid og overlykkelig, 7+4 i dag. Jeg er student, og skal etter planen levere min masteroppgave til sommeren. I tillegg jobber jeg ca 30 % ved siden av. På fredag tok jeg mot til meg og fortalte veilederen min at jeg er gravid. Jeg jobber en del på lab, og følte det var tryggere å fortelle om situasjonen min. Veilederen tok det kjempebra, og overrasket meg med å tilby meg jobb. Jeg er ikke ferdig med mastergraden min, men de har behov for en vikar på gruppa og han ville gjerne at jeg skulle ta på meg jobben. Jeg kommer da til å søke permisjon fra studiet, og jobbe 100 % til jeg går ut i permisjon. Kommer til å jobbe med oppgaven underveis, men utsetter innleveringsfristen til etter permisjonen. Nå kommer det jeg lurer på. Jeg tror jeg kommer til å starte i jobben 1. april. Dette betyr at jeg ikke rekker å jobbe i 6 måneder før jeg skal ut i permisjon, da permisjonen starter rundt 23. september. Jeg har jo, som nevnt ovenfor, en deltidsjobb ved siden av studiene. Vil denne telle med i disse 6 månedene? Eller bør jeg mase meg til jobbstart rundt 20. mars..? Føler jo at de allerede har vært utrolig snille med meg, og er usikker på hvor mye jeg vil kreve. Setter veldig stor pris på svar!
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 jeg tror nok de 30% jobb kommer til å bli regnet med, men er usikker på om det er enn hvis prosent du må være over. Det kan du jo spørre nav om eller se inne på de sin side. tror nok en jobb er en jobb. lykke til
Trultemora er presseklar!! Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 Du er godt innenfor tida ettersom du jobber 30% nå Er ingen plass som det står at man er nødt til å jobbe fullt denne tiden!
lundis Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2011 Tusen takk for svar, begge to! Vet noen hvordan det er når jeg tar permisjon fra studiet for å jobbe? Jeg kommer til å jobbe med masteroppgaven underveis likevel, og kommer nok ikke til å gå tilbake til studier med deltidsjobb ved siden av etter permisjon heller. Jobben jeg skal starte i er en vikarstilling som jeg har fått tilbud om, da jeg er den best egnede til å steppe inn mens denne andre personen har permisjon. Det jeg er redd for, er at NAV vil regne ut et snitt av lønnen de siste 3 årene, ettersom jeg fram til nå har jobbet kun 30 %. Ser på NAV sine sider noe eksempler på beregning av foreldrepenger, og her er det ene eksemplet en student som tidligere har hatt en deltidsjobb ved siden av studiene, men som nå er ferdig med studiene og har startet i fast jobb. I dette tilfellet får søkeren foreldrepenger som tilsvarer lønnen i den nye jobben, og NAV legger vekt på at søkeren er ferdig med studiene og er i fast jobb. Mitt tilfelle vil jo være litt forskjellig fra dette. Vil jeg fortsatt ha mulighet til å få foreldrepenger ut fra lønnen min i vikarstillingen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå