Gå til innhold

Gutt på 11 mnd, merkelig utslett.. hjelp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 11 mnd har nettopp vært skikkelig forkjøla. Hadde feber i 7 dager (mellom 39 og 40 i feber), skikkelig snørrete, hosta og ingen matlyst. Han hadde et par "utslett" på ryggen, som jeg trodde var atopisk eksem. Storebroren hans har det, og det ligna veldig. Men nå har han plutsleig fått en hel masse av disse "utslettene". Han har bak øret, et i hodet, masse på ryggen, noen på armene og litt på beina. Det er helt runde ringer liksom, som er rødaktige og ser ut som tørr hud. Noen av utslettene har utviklet seg, og blitt nesten til sår. Ikke blødende sår, men mer såraktige.. Noen som vet hva dette kan være?? Det virker ikke som det plager han i det hele tatt.. Har forsøkt å smøre inn med fet krem, men det hjelper ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å skremme deg, men dette er ikke bra. Ring legevakta nå du, og hør hva de sier.

God bedring til gutten din!

Skrevet

Har du vært til lege med han iløpet av den uken han hadde feber? (da tenker jeg at du gikk fordi han hadde så høy feber over lang tid)

Jeg har ikke hørt om noe utslett med runde ringer, høres merkelig ut.

Jeg ville ringt legevakten for en sjekk, om det ikke er kun for utslettet så fordi han har hatt feber i 7 dager.

Skrevet

feberen ble borte på torsdag, så han er frisk igjen nå. Allmenntilstand og alt er bra igjen. Det er bare disse utslettene som plustelig dukket opp. Men leste litt på nettet nå .. kan det være den fjerde barnesykdom da?

Skrevet

Ja leste litt om det jeg også nå.

Men når mine barn har hatt den fjerde barnesykdom, så har de bare fått en masse rosa prikker på kroppen.

Ikke noe såre, tørre eller runde.

Men hvem vet, det kan jo sikkert dukke opp i alle mulige former ;)

Skrevet

Tror ikke det er ringorm.. Er ikke helt likt de utslettene som dukker opp da, pluss at disse utslettene her klør ikke..

Får ta en telefon til legen i morgen tidlig og høre! Takk for hjelpen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...