Endelig mamma! Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Da tenker jeg på ting som klær, hygieneprodukter, blader, sminke, kafebesøk, venninnemiddag osv... Håper på mange svar :-)
Gjest Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Svært lite. Gjennomsnittlig kanskje 300-400 i mnd.
Fire småtroll Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 Ikke så mye.. Bruker litt på apoteket pga sensitiv hud, og kjøper nok i snitt 1-2 bøker i måneden. Lite klær og ikkenoe sminke. Frisøren kanskje 2-3 ganger i året. Cafe er jeg aldri på. Hva kan det bli i måneden da? Under 500 ihverfall. Men når jeg tenker etter kjøper jeg lunsj noen ganger, må nok slenge på 200 kroner til tenker jeg. Tror nok ca 700 kr kan stemme bra.
2010 Mammaen Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Er ikke flink til budsjetter og jeg må innrømme at jeg ikke har kjempegod oversikt over økonomien min. Men det har blitt mye mindre etter jeg fikk barn fordi jeg ikke har tid til å shoppe så mye som før, spise ute, kino, ta hudpleie osv Det jeg gjør fast er frisør hver 6 uke (800 en gang + 1500 neste gang (fordi jeg klipper bare annenhver gang). Bruker en del på hudprodukter/sminke fordi jeg bruker litt dyrere merker. Vil anta kanskje 7-800 i snitt per måned. Klær kanskje 2000 per måned i snitt. Men det kan også bli mer noen måneder hvis jeg trenger noen spesielt (eks nye støvletter etc). Blader: abbonerer på foreldre og barn og kjøper nesten aldri noe annet. Blir ikke lest. En gang i ny og ne blir det middag med venninner etc, men det er ikke hver måned. Unner meg heller en god flaske vin og god mat til helgekosen hjemme. Sikkert noen jeg har glemt, men det er vel de tingene du nevnte..
Endelig mamma! Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2011 Jøss, skal si dere er flinke! :-) Føler ikke jeg bruker så mye på meg selv i grunn, men "penger-på-meg-selv-budsjettet" mitt på kr 2000(!) ryker fort... - 300 kr på mobilen - kjøper melk på Universitet hver dag, så der går det 300 kr måneden, - 50 kr på blader - en flaske vin hver 3. helg når jeg er på venninnekveld, - bruker clinuqe hudpleie så der går det litt, - så kjøper jeg en maskara i måneden til ca 100 kr, - handler vel et par plagg/undertøy/sko i måneden på salg (men penger er penger) - tannkrem, tannbørste, pads, q-tips må kjøpes med jevne mellomrom, - så det blir det en sjokolade eller annen godis nå og da... Huff, må skjerpe meg :-(
~sjiraff~ Skrevet 27. februar 2011 #6 Skrevet 27. februar 2011 Tenkte først at det var svært lite, men da jeg begynte å tenke etter så er det kanskje ikke så lite allikevel. Synes ikke jeg kjøper mye klær, men da jeg først kjøper er det ien dyrere prisklasse enn HM og Cubus. En kjole koster mellom 800-1500 kr og det blir jo noen av de iløpet av året, selv om jeg prøver å være flink å handle på salg. Litt går det jo til sminke og frisør, øredobber, vesker, strømper, basic klær o.l. Sko er vel kanskje det jeg ikke bruker så mye penger på. En bok eller tre blir det fort i løpet av mnd (alltid pocket da). Noen flasker vin forsvinner jo også. Frisør ca annenhver mnd, både klipp og striping. Aner ikke hva det blir i snitt. Noen mnd går det ganske mange tusenlapper mens andre er det ikke noe. Har heller ikke noe eget budsjett å forholde meg til sånn sett.
Tante Blås Squaw Skrevet 27. februar 2011 #7 Skrevet 27. februar 2011 Her er sparekniven flittig i bruk, så jeg holder det på et minimum ;o)
Mom2Two Skrevet 27. februar 2011 #8 Skrevet 27. februar 2011 Har ingen fullstendig oversikt må jeg innrømme. Tilpasser meg etter hvor mye penger som kommer inn. Men går til frisøren hver 6. uke. Bruker vel en del på mobil i mnd også, pga venner og familie i utlandet bl.a Ellers legger jeg igjen en del hos amazon.com på bøker, og på play.com på bøker/film. Abonnerer på Newsweek og Aftenposten hvis slike ting skal regnes inn. Bruker også en del på iTunes. Erm.. så blir det jo noen kinobesøk, konserter, restaurantbesøk, caféturer osv. med familie eller venner. Bor i Oslo, så mange tilbud:-) Hudpleie, sminke osv. kjøper jeg taxfree, vi reiser en del, så kjøper alltid der. Klær/sko kjøper jeg vel når jeg "trenger noe", er rimelig moderat der vil jeg si. Bruker 600 kr på linser i måneden. Men noen oversikt har jeg jo ikke da. Burde kanskje ha det, men synes jeg er flink til å tilpasse meg til det vi har:)
Gjest Skrevet 27. februar 2011 #9 Skrevet 27. februar 2011 Et cafe-besøk pr uke i snitt, eller kanskje bittelitt mer i snitt. Ca 150 kroner pr gang, det vil da si ca 7-800 kr i måneden. Ca 1000 - 1500 i klær og diverse pr. måned. Ok, drygt et par tusen går det når med i måneden, minst.
Gjest Koseklompen og jeg Skrevet 27. februar 2011 #10 Skrevet 27. februar 2011 Svært lite. Ikke ofte på cafe Kjøper det nødvendigste på hygieneprodukt-fronten..deo, shampoo, balsam, dusjsåpe (ikke no dyre merker) osv.. Bruker ikke noe annet sminke enn mascara, men det er til og fra på hvor ofte jeg bruker det da øynene mine reagerer på mascara.. Kjøper utrolig sjeldent sko og klær til meg selv, har det jeg trenger, kjøper bare om det er nødvendig. Frisør 1-2 ganger i året (nå er det snart 1 år siden sist, da frisøren sist gang gjorde en rævva jobb og jeg såg jævlig ut, så nå har jeg spart til litt lengde..) Kjøper kanskje 1 blad pr halvår til meg selv..om ikke sjeldnere...unner meg selv heller en bok. Venninnemiddager er det ikke mye av, men vi har spillkveld 1 gang i måneden og roterer på hvem vi er hos. Jeg liker heller å bruke pengene mine på prinsessa mi og gubben ... av og til blir gubben irritert da han synes jeg setter meg selv til side til fordel for andre og burde tenke litt mer på meg selv og unne meg selv ting en gang i blandt.. men sånn er det nå bare.. liker mer å skjemme bort de jeg er gla i
Trultemor73 Skrevet 27. februar 2011 #11 Skrevet 27. februar 2011 Alt for lite. Klippet meg selv i stad, med saks fra biltema. Er ingen frisør, men får da bort slitte tupper. Altså 0 kr på frisør. Er aldri på kafe, så 0 kr der også. Sjokolade. Må ha det. Sikkert en 100 drings i måneden. Her og nå. Blir jo en 100 drings det også. Har som nyttårsforsett at jeg ikke skal kjøpe klær dette året, så 0 kr. Drikker ikke alkohol eller røyker, så 0 kr her også. Kosmetikk. Sminker meg ikke og har bestemt meg for å bruke opp alt jeg har i skapet av kremer og deo, så 0 kr her også. Er vist billig i drift. Kom frem til 200,-
Blåmandag Skrevet 27. februar 2011 #12 Skrevet 27. februar 2011 Oi, dere bruker lite! Så flinke dere er. Jeg bruker litt for mye..
meg & to små vampyrer Skrevet 28. februar 2011 #13 Skrevet 28. februar 2011 Forbruket mitt avhenger jo av hvor mye penger jeg kan bruke.. Frisør: 0, mannen gjør det. Sminke: 250 per 3-4 måneder, ca 80 kr måneden da. Deodorant og hudkrem: 100 i måneden. Så ca 200 i måneden. Og så mer til klær, blader, musikk, bøker, sko osv om jeg har!
Mjølkekua Skrevet 28. februar 2011 #14 Skrevet 28. februar 2011 Wow..jeg bruker tydligvis mye ;-/ har ikke kontroll over poster, men har ca 5000 på konto etter regninger etc på meg selv. Bruker nok litt av dette på barna - kanskje 1000. Resten går til ymse forbruk. Men har råd til det da ;-) betaler ned på huslån, studielån, "spakonto" (300 per mnd til venninnetur), BSU.. Noen måneder bruker jeg mye, andre lite..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 28. februar 2011 #15 Skrevet 28. februar 2011 Veldig lite! Har litt stram økonomi nå pga permisjon (80% lønn) og diverse andre ting, så akkurat nå er det svært lite jeg bruker på megselv!
fjell og fjord Skrevet 28. februar 2011 #16 Skrevet 28. februar 2011 Her blir det lite frisør - ca. 2 ganger per år , for jeg vil beholde langt hår ca.400 kr for svømebasseng i mnd, men av og til klarer ikke å gå 2 ganger i uke pga sykdom osv så blir det mindre På kafe går som regel bare med mannen,blitt mindre av det og og med dattra og venninne med sin datter- sjleden, går på svømmehallen nå istedenfor Se og hør leser sammen så blir ikke bare meg Lite til venninne treff, vi samles som regel hjemme hos hverandre Klede- største utgift, elsker fine klær, fikk det fra mammaen min og det kan være opp til flere tusen en mnd, og ingenting annen får alltid gavekort til klede til jul og birsdag, og fikk nye jakke til birsdag fra mannen, kan og kjøpe kjøle for 700 bruker å kjøpe mye på ellos.no og der er det ofter tibud og sko er veldig viktig for meg og skal være av god kvalitet for det skal være bra for føtene lite kosmetikk- mest nødvendige ting bruker ikke mer enn jeg har... på andre side kjøper alt klede av god kvalitet til mannen og dattra og glemmer ikke dei sluttet å røyke for 1o år siden!!! Sparte masse penger , og det var det som var en av hovedorsakene for å sluttte
Collette Skrevet 28. februar 2011 #17 Skrevet 28. februar 2011 Jeg synes det er så mange som svarer at at man er flink når man bruker lite penger på seg selv. Jeg synes det er viktig å bruke litt penger på seg selv, jeg. Være litt fjong på håret, bruke litt sminke, kjøpe litt freshe klær. Det er også godt å unne seg et blad, en kaffe, en ny veske osv. Viktig å ikke "miste" seg selv, selv om man har fått barn. :-) Når det er sagt bruker jeg ikke flere tusen kroner på meg selv. Jeg klipper ikke håret mitt selv, verdsetter kafébesøk, vin, blader, bøker, fin sminke og fine klær. Det trenger ikke å koste skjorta.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. februar 2011 #18 Skrevet 28. februar 2011 Det har vært veldig lite. Kanskje 300-400 kr i mnd i snitt? Nå som jeg også jobber fullt og inntekten er mye bedre, så blir det litt mer. Ca 700-800 kr vil jeg tro.
Gjest Skrevet 28. februar 2011 #19 Skrevet 28. februar 2011 Mellom 3000-5000 kr Mobil Trening Klær Sminke Ting til huset
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. februar 2011 #20 Skrevet 28. februar 2011 Ser andre nevner mobil, trening og vin. Nå kjøper mannen og jeg vin sammen, men min mobilregning og til trening, så er jeg nok oppe i ca 1200-1300 kr nå. Tror jeg. Har faktisk ikke oversikt. I dag var jeg til frisør, det kom på 600 kr, og det er første gang på 1 år jeg har vært, så 50 kr i mnd er jo ikke så ille til frisør ;-)
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 28. februar 2011 #21 Skrevet 28. februar 2011 Oj - det er nok litt.. Noen café besøk pr.mnd. blir det. Kanskje 500,- mnd.? Bruker hudpleieprodukter fra salong - så sikkert ca. 6-700,- pr.mnd. Frisør ca. hver 6-8 uke. 800,- pr.mnd. (+ produkter til hår) Klær handler jeg ikke mye av. Men når jeg først kjøper noe - kan det være litt dyrt.. Kanskje 700,- pr.mnd. i gjennomsnitt..? Interiør - Kanskje gjennomsnittlig 800,- pr.mnd. (blir jo til hele familien da...) = ca.3600,- Mulig jeg glemmer noe?
Pengetreet Skrevet 28. februar 2011 #22 Skrevet 28. februar 2011 Sminke/hygieneprodukter: ca 100 Kafebesøk, kantinemat: ca 150 (hmm her kan det spares inn mer) Klær/sko: 0 Skal ikke kjøpe noe til meg selv frem til høsten. Har det jeg trenger. Utdanning: 1500. Det er det verdt ! Blader/bøker: 100 kr. Frisør: 200 kr. Den eneste fargetypen jeg tåler finnes ikke som hjemmefarge - Og jeg har blitt gråhåret som en bestemor ;oP Thats it, trur eg )
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 28. februar 2011 #23 Skrevet 28. februar 2011 Veldig opp og ned, alt ettersom hva man trenger.... Men vil grovt regnet si ca. 1500 - 2000 kr. måneden.
Ugl@ Skrevet 28. februar 2011 #24 Skrevet 28. februar 2011 Der er fint lite for tia, kansje gjennomsnittlig 500-max1000kr i mnd hvis det er noe ekstra. Vi skal bygge på huset. ¨Barna prioriteres, så jeg kjøper og bruker minimalt på meg selv nå for tida annet enn høyst nødvendig.
Ugl@ Skrevet 28. februar 2011 #25 Skrevet 28. februar 2011 Eller, jeg kan slenge på en 1000lapp til..sparer jo til jentetur, så 2000kr kansje, da inkl mobil og trening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå