Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Gutten min på 2 år har VELDIG tørr hud over hele kroppen og har i perioder små røde nupper over hele kroppen. Vi har vært hos legen 2 ganger med dette problemet men har kun fått beskjed om å smøre med fuktighetskrem. Vi smør morgen og kveld med locobase fet krem (som legen anbefalte), føler at det hjelper i perioder. Nå er gutten min syk og har feber. Vi har ikke fått komme inn til legevakten for der var det kaos i helgen, men skal ringe legen i morgen. Hele kroppen hans er knallrød (skikkelig rødflammet) og nuppene er blitt større og hissigere. Han ser helt forferdelig ut, hele kroppen og hele ansiktet er fullt av hissige røde prikker og utslett. Er det atopisk eksem han har eller kan det være allergisk reaksjon på noe han har spist som gjør at det i perioder blir verre. Som i dette tilfelle at det er feberen som slår ut prikkene så voldsomt?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Gutten vår på 17 mnd har atopisk eksem. Han var sånn som du beskriver gutten din. Kjøp den kremen fra natusan med aloevera mot ekstra tørr hud.Hvis ikke det virker, begynn med geitmelk i tillegg til kremen. Eksem til vår lille gutt var borte innen en uke. Var et par dager vi ikke fikk tak i geitmelk og jaggu kom tørrflekkene tilbake gitt!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Omformulering: Jeg vet hva geitmelk er, men mener du at han skal drikke geitmelk istedenfor kumelk eller skal vi bruke geitmelk på huden?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 Du bruker da selvfølgelig ikke natusan billig shit med masse søppel tillsatt på atopisk hud! 1. Bad han lite, MAX annenhver dag, med mindre han har behov for et ekstra bad. 2. Ha alltid olje i vannet, gjerne mandelolje, oliven el. 100% naturlig 3. fet krem fra apoteket er flott, fortsett med den, ikke fall for billig produker. Aderma bruker vi, a-creme er også fin. 4. Noe mat kan utløse forverre atopisk eksem, for meg er det sitrus som er verst. Kjekt å følge med på ) 5. Hydrokortison, den du får reseptfritt er fin å ha i hus, men bør brukes minst mulig, kun til kriser.... Helt vanlig at atopisk eksem forverres ved sykdom, det skjer hos meg og, også ved følelsesmessig stress. Bare vær kjempe nøye med smøring og lite vann, Vannet tørker ut huden. Hilsen en hudpleier sterkt plaget med atopisk eksem...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #6 Skrevet 27. februar 2011 Tusen takk for et kjempegodt svar. Vi dusjer han kun 2 ganger i uken så der kan vi ikke redusere mer, takk for tipset ang. olje i badevannet. Skal prøve å følge med på maten han har spist når det blir forverret.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #7 Skrevet 27. februar 2011 Jeg mener at han skal drikke geit melk ja:)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #8 Skrevet 27. februar 2011 Hmm. Nei du mener ikke det hudpleieren? Hvis kremen hjelper veldig bra og den selges på apotel og butikk, hva er egentlig problemet? Denne kremen er kjempebra og fordi du har "fordommer" mot natusan, så er det faktisk mulig at kremen er vedt å prøve?! Videre sier du at han skal bade lite, vi har vært til lege, hudlege + barnelege med lillegullet vårt og vet du hva? alle 3 sa at å bade 10-15 minutter i vann tilsatt kun olje er kjempefint for huden..HVER DAG! Gjerne rapsolje. Oliveolje er også veldig fint, men da lukter jo huden litt etterpå. Smøring er superviktig, morgen og kveld og gjerne oftere hvis det er skikkelig ille. Sitrus frukter, jordbær og kiwi prøver vi å holde unna gutten. Og vi har å som sagt gått over til geite melk, dette var definitivt den beste "medisinen" samt aloevera kremen fra NATUSAN FAKTISK! Ved vasking av klær, bruk kun uparfymert vaskemiddel og dropp skyllemiddel (ikke engang bruk det blenda skyllemiddelet) Gutten vår reagerte også på ull direkte mot kroppen, så det kuttet vi ut.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #9 Skrevet 27. februar 2011 Vell, dette var bare den første jeg fant i farta, finnes sikkert mere om det om du vill lete: http://www.nordlys.no/nyheter/article773180.ece "De fant at hele 16 av 18 av Natusans produkter inneholdt problematiske stoffer. Noen virker hormonforstyrrende, mens andre kan framkalle allergi. Denne undersøkelsen ble presentert i Puls på NRK1 mandag. Grønn Hverdag har derfor anmeldt Johnson & Johnson, produsenten av Natusan til forbrukerombudet. Det er flere produkter som inneholder disse stoffene, men det er Natusan som markedsfører seg med at de er garantert milde." Du må gjerne bruke det så mye du vill for min del, og kan godt være det hjelper, men i lengden er sjansene store for at det gjør mere skade enn nytte. Og å lete etter kilder som forteller at vann tørker ut huden, det gidder jeg ikke, det er så kjent nå i dag at det kan ikke være vanskelig å lete frem selv. Igjen, du vill i lengden gjøre mere skade enn nytte for huden til barnet ditt. Du må gjerne mene at jeg tar feil, selvfølgelig fritt frem, jeg syntes HI fortjente best mulig råd slik at hun kunne hjelpe sin sønn. Med riktig hjelp i dag, kan ungene deres slippe ekstreme plager som eldre. Jeg husker jeg hadde væskende sår bak knærne og albuene, jeg gråt og gråt, det var så vondt. Ble i disse periodene smørt med gode produkter på resepter og fra apoteket. Men i det daglige gikk det i natusan ol. Og når jeg var bedre tok det jammen ikke lange tiden før det blusset opp igjen. Som voksen er jeg utrolig forsiktig med hva jeg putter på huden. Jeg har faktisk levd med atopisk eksem hele livet, og har det enda. Kanskje hadde jeg vokst det av meg med riktig behandling?? Begge mine unger har det også, men er mye, mye bedre enn hva jeg var... Kanskje er de bare heldige, eller kanskje jeg behandler huden riktig..... Vell, jeg ville for sikkerhetsskyld styrt unna billig produkter med fyllstoffer. Smør gjerne med ren olje, om huden er så tørr at den tar det til seg. Det gjør min i perioder iallefal. En annen ting som kan være bra er havregrøt. Dette som en innpakning, veldig bra for masse fukt Ull er også vanlig å reagere på ja, ang det, se ann hva ditt barn reagerer på, og ta det derrifra Hudpleieren
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #10 Skrevet 27. februar 2011 Glemte: KULDEKREM! Kulden er forferdelig for denne typen hun, pass på å bruke en god kuldekrem på hender og annsikt Det jeg skulle frem til med alle "kjøkken rådene" på slutten er at det må ikke være dyre greier fra apoteket, selvom jeg ville styrt unna natusan ol ) Hudpleieren igjen
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #11 Skrevet 27. februar 2011 Jeg sier hva som hjelper på mitt barn og hva jeg har fått anbefalt av 3 forskjellige leger. Og som jeg skrev så er det geitmelk og denne kremen de beste rådene vi har fått. Disse to kom dog fra venner som hadde slitt med atopisk eksem på begge sine barn, men etter de begynnte med geitmelka var den borte. Huden til vår sønn er helt fin nå, men dropper vi melka og kremen et par dager så kommer den tilbake. Vann med olje i hver dag i 10-15 minutter var råd vi fikk fra de forskjellige legene vi har vært til. Dette rådet begynnte vi med Før geitmelka og kremen kom inn i bildet. Vil dere ikke prøve kremen anbefaler jeg ihvertfall geitmelk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå