Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Vi venter gutt nr to. Skal nok bare ha de to så må innrømme at jeg ble litt skuffet med en gang, har alltid ønsket meg en av hver. Uansett. DEt blir 16 mnd mellom gutta. Noen erfaring med dette? Bare slossing eller mye kos?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 Mine er 17 mnd fra hverandre, og nå ( i bhg-alder) er de deilige og søte og hjelper hverandre med mye, og ler og tøyser på rommet før de sovner. Det er deilig. Vær ikke skuffet!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 Har tvillinggutter, kan ikke bli tettere enn det Venter gutt nr tre. Ikke være lei deg for det, gutter er herlige. Jeg har innsett at jeg ikke får en liten prinsesse, men det er helt i orden. Gutta er verdens beste venner, men som søsken flest kranger de over en lav sko. Det bli tre år i mellom tvillingene og babyen
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #4 Skrevet 2. mars 2011 Jeg har 2 tette gutter. 14 mnd mellom de. Må desverre si at det er 85 % slåssing og krangling, og 15 % kso og vennskap akkurat nå. Eldste blir 4 til sommeren.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #5 Skrevet 2. mars 2011 Det er litt lenger mellom mine gutter, ca 22 mnd. I starten gikk det supert, storebror var ikke sjalu og bare snill med babyen. Men når babyen begynte å krabbe og gå ble det mye konflikter siden ingen av dem hadde så godt språk. Når de var 2 år og 4 år nådde de en slags topp der de nesten bare kranglet og sloss, turde ikke la dem være alene i et rom uten tilsyn. De hadde gode stunder innimellom også altså, der eldstemann "leste" bok for minste, de laget bilkøer sammen osv, og de var veldig opptatt av hverandre og passet på hverandre ute blant andre, men det var veldig mye krangling ja. Så skjedde det noe når de var ca 2,5 og 4,5 år, og plutselig snudde det helt om. Antagelig fordi minste fikk godt nok språk, og han ble stor nok til samlek. Nå er de 8 år og 6 år og bestevenner 95% av tiden. Forholdet mellom dem er helt utrolig. De leser nesten tankene til hverandre, støtter hverandre, roser hverandre, hjelper hverandre, leker med hverandres venner, leker sammen osv. Innimellom krangler de og kan sloss, men det er faktisk heller unntaket enn regelen.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #6 Skrevet 2. mars 2011 her er det 10,5 månder mellom guttene, ingen stor krangling, av og til litt små knuffing da, men det er mye kos og fellesskap. Tror det kommer helt ann på foreldrene, tenker på likestilling ol.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #7 Skrevet 2. mars 2011 Det er så mange ting som spiller inn her, alder er bare en av de tingene.. Personlighet er vel en av de viktigste tingene, noen søsken går rett og slett bedre sammen enn andre. Stemningen i huset, hvordan foreldrene løser konflikter, om det er en rolig atmosfære eller mye skrik, kjefting og krangling påvirker også ungene. Dessuten går det i faser, det er visse alderstrinn de er mer i konflikt med hverandre enn andre. Mine to gutter har veldig mye til felles, de leker godt sammen, har felles kompiser og har det stort sett greit. Men det er perioder med mye krangling også, det kommer man ikke helt unna og er en del av det å vokse opp med søsken, uansett alder og kjønn. Min erfaring er at det er helt supert med to gutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå