Gå til innhold

Totalruptur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk det for 2 mnd siden under fødsel Ble operert i halvannen time rett etter fødsel. Så tror/håper at ting vil bli normalt der nede.

Noen som vil dele sine erfaringer? Når hadde dere sex igjen? Når forsvant alle smertene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så lenge siden jeg fikk totalruptur at jeg husker ikke så mye detaljer, men det var ikke vondt veldig lenge, og hos meg grodde det fort og fint og jeg har ingen mén etter det. Det går ikke engang an å se at det er brodert der :-)

Skrevet

Hadde bare subtotalruprur, men svarer likevel. Jeg hadde vondt sånn i det daglige i tre måneder ca. Jeg hadde sex etter fem måneder, kunne sikkert prøvd før, men fristet ikke særlig. Det var ikke spesielt godt, og vi hadde sjelden sex frem til det var gått 15 mndr, da var det omtrent to mndr siden jeg sluttet amme. Da var det som før, og nesten litt bedre. Jeg ser arret fortsatt og har svak bekkenbunn (trente som en gal de fire første mnd, men nå er jeg elendig..). Min revne gikk i dype muskellag, så er nok litt derfor, og jeg burde trent..

Jeg har fortsatt litt ubehag/press rett før mensen, men det er ikke vondt lenger. Sånn ble det etter ca 6 mndr. Vi er nok alle veldig forskjellig. Håper det går fort over for deg!

Skrevet

Jeg hadde total ruptur ved mitt første barn (fikk ks ved barn nr2), og ble også operert kirurgisk.

Lappet sammen i halvannen time.

Jeg er god som ny - merker ingenting. Hadde litt vanskelig å holde på avføring de første 4 mnd, men det gikk seg til. Hadde ingen smerter utenom.

Sex hadde jeg vel etter 3mnd.

Skrevet

Hadde også totalruptur, har vært heldig og ikke hatt noen plager i ettertid, selv om det er ganske vanlig. Sex hadde jeg etter 6 mnd, men det var av andre grunner =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...