Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Er lærer, så har hatt vinterferie uka som har gått. Men den har blitt borte i legevisitter, sykt barn som surver, trasser og sover dårlig. Mannen har jobbet likt som alle andre uker, og ikke vært hjemme før poden nesten skal i seng. Har slitt meg ut føler jeg, og dette skal være en uke hvor jeg henter nye krefter, planlegger langt frem i tid mtp jobb, gjør istand nye og spennende ting til eleven osv. Neida! Fikk klemt ned noen få timer (3 eller noe i den duren) iløpet av uka på jobb, men skulle gjerne hatt et par DAGER der Nå er jeg sliten som rakker'n! Mannen har vært på reise i helga, så har ikke fått slappet av nå heller. Barnet mitt bærer preg av sykdomsperioder leeenge! Blir trassig, sint osv siden dagen blir anderledes. Han har astma og har hatt lungebetennelse for en stund siden som har "blusset" opp denne uka. Da er energien på et lavmål og det eneste han orker er "kino", altså film i stua, eller maks en liten runde med tegning og littegrann togleking. Han ble "frisk" på torsdag, men kunne ikke sende ham i BHG i frykt for at han skulle bli tett igjen og ikke kunne være i BHG til uka. Så i helga har han vært i 120 pga oppsamlet futt, og jeg er helt på felgen! Det har vært slik siden jeg begynte å jobbe i høst, feriene har blitt kludret til pga sykdom, enten hos meg eller barnet. Så fort helga kommer er jeg litt skrall pga lite energi. Så jeg føler det har gått i ett med lite energi i mange mndr nå:/ VIL HA FRIIII! Skikkelig fri, dager hvor jeg kan sove lenge, ta en lang dusj, ta sol og bare tenke på meg selv og pleie mitt ego Men dengang ei... Æsj! Håper jeg får litt fri snart jeg
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Føler med deg:) Og vet akkurat hvordan du har det! Er lærer selv, samt alenemor - så er farlig nær å bli utbrent av en ekstremt krevende klasse på jobb og et veldig krevende barn hjemme. Jeg begynner ferien nå, så håpet er der om å få noen timer fri på dagen når jenta er i barnehagen, (som er 3 dager i uka) Har gledet meg i mange måneder til det:) Krysser alt jeg har for at barnet ikke blir sykt, for da kommer jeg til å grine:)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 Ah, den stressendes hverdagen for de som jobber bort livet
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 lærreyrket kan virkelig være rovdrift på mennesker altså! Et herlig yrke, dog et ekstremt slitsomt yrke! Jeg kjenner jeg får litt panikk hvis det skal være slik resten av arbeidskarrieren min, men har trua på at det løsner etterhvert som jeg blir mer erfaren Jeg kan ikke skjønne at folk maser sånn på at vi lærere har "altfor mye fri", hadde det ikke vært en del ferieuker i læreryrket, hadde det vært snøtt med lærere vil jeg tro HI
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 He he.. Liker å være lærer altså, ikke misforstå, 19.30, men noen klasser kan virkelig suge all energi ut av de fleste. Har heldigvis vært skånt for det helt til nå og har stort sett bare hatt herlige elever så langt. Er i ungdomsskolen, så heldigvis har vi de ikke mer enn i 3 år før noen andre får slite med de;) Hilsen første anonyme.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #6 Skrevet 27. februar 2011 j jeg lsker virkelig jobben in jeg også ^^ Men det tærer! Jeg jobber med "verstingene" på skolen, og kjenner det er en evig kamp å få lurt litt lærdom inn i skolehverdagen som helst skulle vært brukt til dank og dataspill i elevenes øyne. Men det går seg nå til, og jeg har fått inn litt mer i hodet deres enn de hadde i høst! Men guuuuri som det krever tid og engasjement! Og ikke minst en solid dose tålmodighet! Men jeg står fortsatt på mine ord at læreryrket er rovdrift i noen situasjoner. Det kreves mer og mer av lærerene, og det gis mindre og mindre ressurser. Snakket med en kollega som har vært i gamet i mange herrens år, og hun sa at de får flere elever og arbeidsområder og mindre penger hvert år. Hun sa "Du skulle vært lærer for 40 år siden du, da var det bare kosen 90% av tiden, og kom det en forelder og ba meg lære barnet hennes folkeskikk, så kunne jeg med god samvittighet si at det ikke var min jobb!" Ahhh, verden var bedre i gamle dager HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå