Gjest Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Ikke jeg som skal ha det, men bare litt nysgjerrig på hvor vanedannende det er og hvordan det virker.
kitty litter Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Gå på felleskatalogen.no Ellers så er det et kjent vanedannende stoff, såkalt B- preparat. Bør ikke brukes sammenhengende over en lang periode grunnet fare for tilvenning. Sobril hjelper ikke på lang sikt, men kan være til hjelp der og da.
konemor med gutt+spire:) Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 sobril er beroligende som virker der og da(ca20min). det er veldig vanedannende og skal ikke brukes mer enn 3mnd sammenhegende. det er ikke langtidsvirkende så er ikke noe å anbefale. i en kort periopde for å få bearbeidet og får hjelp mot problemet er det beste.
kitty litter Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Konemor, hva mener du med at Sobril virker der og da ca. 20 min? At det virker i 20 min eller at det virker i 20 min? i følge fellekatalogen er dette feil. Maks. serumkonsentrasjonn er 2-4 timer etter inntak og halveringstiden er 10-15 timer...
Paulie Walnuts Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 har fått det mot den ekstreme flyskrekken min, og det hjelper betraktelig. tar 1,5 tab á 15mg ca 30 min før jeg flyr, og gjentar etter noen timer, litt avhengig av hvor lang flyturen er. vil tro virkningen varer ca 2 timer? det er et angstdempende preparat, og jeg ville aldri ha funnet på å bruke det i noen annen situasjon enn når jeg skal ut og fly - og jeg skjønner godt hvorfor det er avhengighetsskapende, - fordi det fungerer! jeg, som tidligere så døden i hvitøyet, hadde puls i 300 og vekslet mellom gråt og hyperventilering, klarer nå å gjennomføre en flytur på normalt vis, hehe
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 27. februar 2011 #6 Skrevet 27. februar 2011 Narkomane dealer Sobril...
konemor med gutt+spire:) Skrevet 27. februar 2011 #7 Skrevet 27. februar 2011 kitti litter: det jeg mener er at den virker etter ca 20 min og varer et par timer. at det er et preperat man tar når man trenger det der og da. som med paracet, man har vondt i hodet, tar en paracet og etter 30min så begynner den og virke og demper hodepinen. sobril slik som jeg har brukt det var mot panikk anfall. fikk anfall tok en sobril og når den virket gikk anfallet over. og ble over til neste gang. er derfor jeg sier at mot spesielt angst så er det kun korte perioder det skal brukes for panikklidelsen som jeg hadde (som et eksempel) gikk ikke over selv om jeg brukte sobril. det dempet bare anfallet der og da. det må terapi og eventuelt langtidsvirkende medisiner som antidepresiva til for å "kvitte" seg med et slikt problem. Sobril er også ofte brukt som nevnt over til de med flyskrekk men også tannlege skrekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå