Gå til innhold

Kløe


L.I.L.Y

Anbefalte innlegg

Hei damer!

Er 2 gangsfødene og 17 uker på vei.

Holder på å klø meg i hjel, på magen og ryggen (ikke i håndflater eller under føttene). Har noen av dere vært bort i det samme, noe som har gode tips?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det slite eg og med! Er og andregangs og hadde det ikkje sånn sist.. Er 17+5 no. Det som av og til hjelpe for meg er og smøre med en feit krem. Det kjøla og lindra den verste kløen :)

 

Har brukt dr greves strekkmerkekrem no siste veka og føla den har hjulpe meg litt og. Det kan jo være pga huda som begynner å strekke seg. Har vertfall begynt å få en del mage :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja samme her! klør overalt, på armer og bryst også, jeg klør til jeg får små blemmer. Det begynte mest på bena/leggene, klødde meg til blods om natten! æsj! så ekkelt. Hjelper med aderma creme fra apoteket for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke bare er meg.

Jeg holder på å klø i hel! Spesielt på ryggen og bryst!

MÅ bare klø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått skikkelig utslett, har områder med røde "nupper/flekker" som klør og brenner. Har gått til legen, slk at de nå tar gallesyre prøver og sjekker leververdier, kan jo være er enn bare kløe dette... Vær obs på kløe i hender og under føtter, damer. ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det farlig om man får kløe under føttene og i hendene?

Ser det er fleire som nevna det, men har ikkje hørt om det før.

Ka kan det være om man får det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

klør "heldigvis" bare på ryggen og på brystene..

Er dette farlig?

Eller er det bare under føttene og i hendene som er farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er riktig, det finnes noe som heter svangerskapskløe og er absolutt ikke farlig og veldig normalt, men viktig å være obs i fht kløe i håndflater og fotsåler da dette kan tyde på gallesyre og leververdier, som ikke er farlig for mor men for barnet. Dette forekommer ikke ofte og opptrer som regel i 3 trimester.

 

Det kan være flere årsaker til kløe, deriblant PUPPP som er en svangerskapsdermatose eller svangerskapsemfigoid (herpes).

 

Jeg derimot klør og klør, det er lurt å få legen til å sjekke om man er usikker. Jeg har ikke bare klømerker men røde, tørre nupper/flekker over store flater, som er plagsomme. Kan tyde på PUPPP.

 

Slapp av damer, mye informasjon om mange ting her, som regel er alt normalt og ting går veldig bra. Du/dere blir også fulgt opp på svangerskapskontroller.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...