sunshinexoxo Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Jeg vet at dette med symptomer er individuelt, samt at mange av de kan forveksles med pms. Har prøvd å bli gravid nå en god stund, men er først denne mnd vi virkelig har gått inn for det. Jeg pleier ALLTID å ha pms: Ømme bryster, stikkinger i brystene, masse murringer, ofte nedpress, vondt i hode, noe kvalme osv. Dette starter som regel 7-5 dager før mensen kommer. Nå har jeg ikm den 2 mars og hittil har jeg ikke merket noe. Brystene føles noe større, men de er ikke hverken ømme eller tunge. Har vært litt kvalm, men kun på kveldene. Ellers har jeg ikke merket noe særlig. Jeg hadde positiv el test den 17 februar, samme dagen våknet jeg til ENORME stikkinger i begge eggstokkene..konstante smerter i ca 5 min før det ga seg. Det tok riktignok 2 dager før jeg merket noe til el-slimet. Vi har hatt ganske mye sex, både før positiv el test og etter. Ikke nok med det, så har jeg nå er soppinfeksjon på vei! :/ det er muuulig at denne kan komme av en antibiotika kur jeg har gått på? : ) Er jo helt normalt å bli gira av både det ene og det andre når man er prøver, man kan kjenne symptomer som ikke er der osv..men vil gjerne høre litt om hvordan dere andre har det : )
konemor med gutt+spire:) Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 når jeg har PMS er jeg sinna som bare pokker, har ekstrem hodepine/migrene og masse kviser. PMS kommer ca 4dager før IKM. jeg er ikke sinna, jeg har heller ikke fått kvisene mine og jeg har ikke migrene.... Har IKM den 7mars. fire dager etter DPO fikk jeg en verk i eggstokken min og det har jeg enda. Har i tilleg kommet stikknnger og nedpress i kjeden. Kvalm har jeg ikke vert, men det var jeg ikke hele sist svangerskap heller. Er utrolig spent og vil teste allerede nå, men er bare 8 dager etter DPO og 7 dager før IKM..... er så spent akkurat nå!!
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 DPO er days past ovulation, bare sånn du vett det Jeg er 6 dpo idag. Mine symptomer er: 1. Vond rygg de siste dagene, helt nede ved bekkenet. 2. Kjenner at puppene holder på med noe, har hatt litt sensetive brystvorter. Men det som er annerledes er at når jeg tar på de, så kjenner jeg ingenting. under PMS er de liksom ømme å ta på også. 3. Murrer i magen både idag og igår. Spennende å se på IKM-dagen som er 5 mars
sunshinexoxo Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2011 Oi! Så spennende da! : ) Kan jo høres ut som om det er noe på gang da! Jeg har også hatt noe småstikkinger..men jeg pleier å få skikkelige murringer altså, og de har enda ikke kommet. Tanta bør jo komme nå når den skal, siden jeg hadde positiv el test..så er innmari spent selv. Er jo nesten farlig å håpe for mye, redd for å bli skuffa..men denne symptomjakten er litt morsom i seg selv : ) Har dere prøvd lenge eller?
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 Vi er i 7 pp nå, altså i 7 måneder...Begynner å kjennes lenge ut ja. Har et spotteproblem, så denne måneden går jeg på Vitex. Er jo flere som har gode erfaringer med den her. 3 positive graviditeter på BIM her bare denne uken... Så håber det hjelper på meg og Dere da, prøvd lenge?
konemor med gutt+spire:) Skrevet 27. februar 2011 #6 Skrevet 27. februar 2011 Fører på halsbrann i samme slengen. kom i går og har ikke gitt seg enda. Vi er i første pp så har egentlig ikke noe håp om at det skal klaffe med en gang selv om det gjore det sist....håper vist likevel ser jeg hehe Kjenner jeg er utolmodig og vil finne ut av det NUH med en gang Fiffi: ja vet at DPO står for days past ovulation. men det er det samme som eggløsning sant?? eller er jeg helt på viddene kanskje? er bare i første pp enda så er ikke helt inne på forkortelsene Når har dere IKM?
septemberpiken Skrevet 27. februar 2011 #7 Skrevet 27. februar 2011 Pleier ikke å være så plaget med PMS, og hadde heller ikke noe særlig symptomer før IKM da jeg ble gravid sist, så er ikke veldig bekymret for at jeg ikke har noen symptomer nå heller. IKM er 5. mars, men har også litt ustabil syklus, så den som venter får se. Spennende blir det uansett! Og soppinfeksjon er vel typisk følge av antibiotika... det har jeg nemlig akkuat hatt selv, og det er i hvert fall ikke noe symptom hos meg.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 27. februar 2011 #8 Skrevet 27. februar 2011 Her er jeg 12 dpo, og føler meg litt kvalm og murringer i magen. Da jeg lo idag, fikk jeg skikkelig vondt i nedre del av magen?? Vet ikke om dette er et symptom da.. Har også spydd i veikanten en morgen. Men mye kan jo innbilles siden man så gjerne vil være gravid. Sist gang jeg gikk gravid, var puppene kjempeømme, og det har jeg ikke nå, vet ikke om man får det en gang til som andregangsgravid. Ikm tirsdag eller torsdag.. Får se om tanta dukker opp!
sunshinexoxo Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2011 Den over var til -konemor med gutt : ) Gikk litt surr for meg her! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Fiffi, jente -06 *7pp*: Vitex, har jeg ikke hørt om! Får håpe det gjør noen forskjell da..du har jo iallefall ètt av de samme symptomene som meg, det var i grunn litt interessant Vi har jo på en måte prøvd en stund, dvs uten prevansjon..men vil si vi er i 1pp nå, for nå har jeg kjørt på med el-testing : )
sunshinexoxo Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #10 Skrevet 27. februar 2011 Ja, det er nettopp det. Man har veldig lett for å få en soppinfeksjon etter antibiotika..har gått på to forskjellige nå forrige mnd + litt i denne pga bronkitt. Grunnen til at jeg nevnte det, var at forrige gang jeg var gravid-så fikk jeg soppinfeksjon veldig tidlig, mild..men allikevel : ) Jeg hadde heller ikke så mange symptomer. Men jeg hadde endel mensmurringer, var bombesikker på at tanta var rett rundt hjørnet
sunshinexoxo Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #11 Skrevet 27. februar 2011 konemor med gutt : Halsbrann altså? Jeg hadde dette for endel mnd tilbake..da var riktignok også mensen forsinket med 2 uker, gud vet hva som skjedde : ) Jeg har IKM 2 mars..når har du? Har du planer om å teste før tiden eller skal du vente?
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 27. februar 2011 #12 Skrevet 27. februar 2011 DPO er fra eggløsning er ferdig og frem til IKM. Eggløsning kalles for EL bare Vi fikk vår datter med p-piller, så trodde det ville gå fort denne gangen, men neeeeeida! så håper virkelig spiren sitter denne pp.
sunshinexoxo Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #13 Skrevet 27. februar 2011 vaskedama+♂ 3pp : Det å spy i veikanten er jo litt spesiellt da..hvis ikke du bare ble bilsyk Jeg hadde sånn stølhetsfølelse FØR ikm sist, husker godt jeg fikk vondt når jeg lo : ) og jeg hadde ikke trent meg støl altså!
konemor med gutt+spire:) Skrevet 27. februar 2011 #14 Skrevet 27. februar 2011 sunshinexoxo: jepp halsbrann. det siest at de som er mye plaget med halsbrann under svangerskapet får et barn med mye hår kan jo forsåvidt stemme med mitt forrige svangerskap og da mamma fikk meg jeg hadde halsbrann lenge før IKM sist og gjennom hele sulamitten. loveharts var merkelig nok det eneste som fungerte på det... Jeg har IKM den 8.mars derfor synst jeg det er veldig rart at jeg allerede fire dager etter EL fikk stikkninger helt nede i magen og verk i høyere eggstokk. PMS kommer som regel ikke før 4 dager i forkant av tanta. Men er vist noen som kan merke når det befrukta egget fester seg, såkallte festesmerter som kommer 3-4 dager etter EL om man har truffet...så kaaaanskje???? vil helst teste nåååå for er så nyskjerrig, men hadde nok ikke slått ut om jeg er det
sunshinexoxo Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #15 Skrevet 27. februar 2011 konemor med gutt : Haha, det visste jeg ikke..aldri hørt : ) Ja, det er kanskje litt rart..jeg har også merket litt ubehag i det området, vet bare ikke hvordan jeg skal sette fingeren på det. Pleier å ha ganske mye smerter ved el, hadde det nå også..så kommer oppholdet på noen dager, før da pms smertene setter inn. Rart de ikke har slått til for fullt enda. Men man kan jo bli sprø av mindre..første gang, så føltes det jo som om mensen var på vei og jeg var fryyyktelig støl. Men sånn har jeg vært ved pms i ettertid også. Umulig å forutse vettu..man må bare vente å se om tanta kommer Er jo noen som får positiv test før ikm : ) men kjedelig om man feks ikke skulle ha nok hcg i kroppen og dermed tro at den ikke satt også
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 27. februar 2011 #16 Skrevet 27. februar 2011 sunshinexoxo: Hadde bare kjørt 100 meter, så ble nok ikke bilsjuk da. Men hadde spist omega 3 tabletter, skulle spise skive like etter, men kom ikke så langt.. Ganske fælt å spy opp oppløste omega3 tabletter... :-( Men ikke så lenge igjen å vente nå da heldigvis, blir litt rar i hodet av å tolke kroppen hele tiden! :-)
konemor med gutt+spire:) Skrevet 27. februar 2011 #17 Skrevet 27. februar 2011 jeg har ingen anelse om hvordan det skal eller kjennes ut når man er blitt gravid. Jeg merket det ved at jeg ikke fikk tanta på besøk etter å ha utsatt den ei uke i jula med primoutt(usikker på stavemåte) skal komme etter to dager og jeg venta i ei uke før jeg tok testen og den var positiv. 6uker var jeg vist kommet til da hehe i det svangerskapet sov jeg bare de første 9 ukene og hadde halsbrann også disse stikkningene. Det var 1pp som klaffet da... nå er det også første pp og har stikkninger, halsbrann,. mensvert i ryggen og pokker så verk i høyre eggstokk midt mellom EL og tanta blir jo litt sprø. er det eggløsning jeg kjenner? er det tanta som kommer? eller er jeg gravid? alle disse symptomene og alle er like med tre svar! blir gaaaal når skal du teste???
sunshinexoxo Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #18 Skrevet 27. februar 2011 vaskedama+♂ 3pp: Nei, da var det nok noe annet : ) Er fryktelig slitsomt å tolke kroppen og ikke minst nesten umulig! Greit å nærme seg testetid : )
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 27. februar 2011 #19 Skrevet 27. februar 2011 Uff ja, gru gleder meg egentlig til ikm, kommer til å bli lang uke. Ser du har ikm uke 9, når har du ikm?
sunshinexoxo Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #20 Skrevet 27. februar 2011 Huff, enda en hel uke igjen? Jeg har ikm den 2 mars, så ikke mange dagene igjen nå : )
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 27. februar 2011 #21 Skrevet 27. februar 2011 Har ikm 1 eller 3 mars, men har bestemt meg for ikke å teste før tanta eventuelt uteblir, så derfor blir det sikkert om nøyaktig en uke. Huff, det kan bli tøft..
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 27. februar 2011 #22 Skrevet 27. februar 2011 Jeg har bestilt tester i posten, så de kommer vel til uka. Gjett om jeg skal testa da!! hehe.... blir nok ikke skikkelig svar før senere i uka men...klarer IKKE holde meg denne gang...Har ikke hatt tester liggende siden november ca.
sunshinexoxo Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #23 Skrevet 27. februar 2011 Huff..merker jeg får prestasjonsangst!!! Presiserte nettopp for samboeren her (etter en tur i dusjen) "Sjekk her da..jeg har jo fått kul på magen allerede" Har vel ikke det da..men føler meg oppblåst jeg altså. Ikke sånn oppblåst m/mensenvondter som før ikm, men bare oppblåst Kanskje litt surrete i hodet jeg nå
ispinne Skrevet 28. februar 2011 #24 Skrevet 28. februar 2011 Dersom du nettopp har gått på antibiotikakur, så er sjansen stor for at det er grunnen til soppinfeksjon. Jeg har hatt det flere ganger, og fikk en skikkelig kraftig en etter jeg hadde gått på antibiotika! Det er fordi antibiotikaen dreper mer enn de bakteriene som den skal drepe, og dermed får du en annen bakterieflora i underlivet, som ofte fører til underlivssopp. MEN, hvis du er heldig, så er det bare en tilfeldighet, for sopp er jo også et symptom på graviditet, bare at det er vel mer vanlig at det dukker opp etterhvert i svangerskapet og ikke så tidlig...
sunshinexoxo Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #25 Skrevet 28. februar 2011 Ja, jeg tror også det er derfor : ) Nå har jeg nesten mistet helt troen her da..begynte å jobbe litt i nedre mageregionen i dag tidlig, svake strømmer på en måte, ikke skikkelige tak..men det kan jo ta seg opp. Nå tenker jeg liksom at TR er på vei. Ingen ømme pupper enda, men nå er kvalmen her altså. Noen forandring hos dere andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå