Gå til innhold

Begynner å bli rødsprengt i hele ansiktet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I starten var det kun litt på begge kinnene. Men nå har det spredd seg og det dekker begge kinn, pluss hake og jeg syns det starter å krype opp mot pannen.

Jeg har aldri vært plaget med huden min og har aldri trengt å bruke dekkrem, men nå vurderer jeg seriøst å kjøpe inn noe.

Husker jeg hadde litt sånn i min første graviditet, men ikke med nr 2. Men denne gangen er det skikkelig ille.

Noen som har noen kremer å anbefale?

Jeg håper virkelig det går bort når jeg er ferdig med dette svangerskapet!

Videoannonse
Annonse
Gjest Koseklompen og jeg
Skrevet

Sliter nå med det samme.

Var innom apoteket og fikk prøver på en hudkrem som skal hjelpe mot rødme/rødsprengt hud Laroche Posay..(?) ).. men jeg ble verre faktisk... mer rød og fikk kviselignende nupper i ansiktet.

Har ellers aldri hatt problemer med huden før, men nå begynner den å gå meg på nervene..

Skrevet

Det går meg på nervene også, nesten så jeg skvetter litt når jeg ser meg selv i speilet. I allefall hvis jeg har vært en tur i bassenget. Da er det ekstra ille.

Får ta meg en tur innom apoteket til uken å be om noen prøver selv. Skal be om en annen enn den du har prøvd.

Tusen takk for svar.

Skrevet

Jeg fikk utslett i ansiktet med en gang jeg ble gravid. Har aldri hatt eksem eller lignende før. Begynte på det ene kinnet og bare spredde seg. På det værste så jeg spedalsk ut i hele ansiktet. Det er ikke kviser. Prøvde alle mulige vanlige ansiktskremer og masker. I en periode var det vanskelig å åpne øynene for det var så mye utslett på øyelokk og under øynene. Kokosolje hjalp litt, aloe vera (ikke noe produkt, men rett fra planta) hjalp litt, men det som virkelig hjalp var kombinasjonen av kremene Dexem og Aderma. Dexemen behandler utslettet, Aderma gir masse fuktighet der huden blir tørr pga utslettet. Begge kan kjøpes på apoteket. Har også brukt en god peeling krem 1-2 ganger i uka der det er tørr hud for å få den bort. Er nå i uke 19. Ansiktet er mye bedre, selv om det ikke er helt borte. Har også spurt legen. Hvis det er veldig plagsomt kan man få kortison, men det er ikke bra for fosteret, så da får det bare være.

Prøvd mineral pudder over når jeg ska bort, men det har bare svidd, så jeg har latt det være. Det er bare snakk om noen måneder, det går jo bort når ungen kommer (håper jeg i alle fall inderlig).

Håper du slipper å bli like ille som jeg var, men det kan være lurt å ta tak i det tidlig før det blir værre :) Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...