Gå til innhold

Navn som kan brukes både til gutt og til jente?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har et navn du får opp: "Det er 3, 2, 1 eller 0 kvinner som har xxxxx som første fornavn".

Betyr det at jeg ikke heter det jeg heter? Hmm.... mystisk! Eller er jeg den ene, en av to eller en av tre som heter dette. Godt mulig:-)

Annonse

Ja men det beviser ingen ting. Kay er et guttenavn. Om det er jentenavn i Canada, er jo helt uinteressant. Da kan man jo si at Drita er et navn, som nevnt i en annen navnetråd; fordi det brukes som navn på et annet språk. Men her i Norge er Drita et adjektiv; og Kay, Tristan mfl er guttenavn.

Hva med de andre navnene som er nevnt her i tråden da? Dylan, Ashley, Millicent, Dana, Shirley osv. Eller er det bare Tristan du har hengt deg opp i?

Og når en jente kan hete Tristan og en gutt kan hete Ashley så beviser det selvsagt at det er både jentenavn og guttenavn.

Jeg oppfatter også Noa som et jentenavn (kjente en israelsk jente med dette navnet og tror det er et ganske utbredt jentenavn). Synes at det var veldig uvant når folk plutselig begynte å kalle guttebarna sine for Noah og Noa.

ellers har jeg møtt en mann som het Jasmin..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...