Gå til innhold

Navn som kan brukes både til gutt og til jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Taran kom opp i en annen tråd.

Hva ellers? Kommer bare på Kim og Luca akkurat nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, hør nå her, Taran er en dialektvariant for Torun og kan IKKE brukes av gutter! Likeledes Iben, det er jente, Ib er gutt.

Tvetydige navn som Kim og Luca syns jeg man skulle unngå. Bare å plage ungene å gi dem sånt.

Skrevet

Jeg kjenner flere GUTTER som heter Iben !

Skrevet

Iben

Tommi/Tommy

Robin/Robyn

Janne

Adrian

Skrevet

Taran er forøvrig et norsk jentenavn og et indisk guttenavn. I følge navneguiden på dinbaby er det 8 gutter i Norge som heter Taran.

Skrevet

Kjenner en gutt og ei jente som heter Taran.

Skrevet

Iben er navnet til 335 kvinner og 79 menn, men på 2000-taller er det 35 guttebarn som har fått dette navnet

Så det betyr at halvparten av de som har gitt sine SØNNER dette navnet er blant oss dib-damene, eller i alle fall i vår generasjon. Støtter i alle fall min teori om at dette er et jentenavn som nå nylig (misforstått) er kommet i bruk på gutter

Skrevet

På samme måte som kari er et mannsnavn i andre land. det gjør det ikke OK å kalle en gutt for det som er født her i landet

Skrevet

Og det er flere en 8 indere i landet, så vi får anta en del av dem er representert her. Ville synes det var helt feil å gi en gutt et sånt navn.

Skrevet

Jeg kjenner 2 gutter som heter Iben, men syns likefullt det er et jentenavn.

Skrevet

Kverulant! Ingen spurte om å høre meninger, men om hvilke navn som brukes til begge kjønn. Og det brukes til begge kjønn, uavhengig av hva du måtte mene om det.

Skrevet

Inge er jentenavn i Danmark og Tyskland, så jeg antar at de 300 kvinnene som heter Inge i Norge er danske el tyske innvandrere eller har røtter i ett av de landene.

Skrevet

kjenner en kvinne som heter Rudy og en mann som hetr Rudi

Skrevet

kjenner en gutt som hetet iden...

Skrevet

Jeg ber ikke om lov til å ytre meninger på dette forumet. Det er skapt for å ytre meninger.

Noen navn brukes av begge kjønn, og det har en grunn.

Jøran kan være variant av både Jorun og Gøran. Det samme gjelder Jørun, som kan være en avart av Jorun, eller av mannsnavnet Jørund.

Men de andre her (at noen damer heter Inge, menn heter Janne osv) er jo ren importvare fra nabolandene. Så da kan de ikke kalles "navn som brukes på begge kjønn!"

Skrevet

Vet at Andrea blir brukt på både gutter og jenter, men det er nok mest jenter som heter det i norge. Kim, Rudi og Iben er også navn som blir brukt på både gutter og jenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...