Gå til innhold

Jeg er så glemsk!! Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen er jeg 15 fullgåtte uker, og jeg er mer glemsk enn noen gang!!

Jeg pleier vanligvis å ha god kontroll over alt som skjer, men har blitt helt håpløs de siste uken :-p

- Forrige uke glemte vi fotballtreninga til eldstemann.

- Glemte å ringe SFO og si at eldstemann ikke kom en dag i vinterferien. (Pleier alltid å gi beskjed hvis han ikke kommer)

- I dag glemte jeg at eldstemann skulle i bursdag!! Kom på det nå, og bursdagen er alt godt i gang og jeg har ikke ordnet gaver.... :-/

- Eldstemann feiret bursdag sin sammen med en annen i klassen. Han andre kom med gave og sa gratulerer med dagen, mens sønnen min bare kikket på meg... Hadde jo heeeelt glemt gave til han, jeg da! Måtte bare si at vi glemte den hjemme, kjøpe noe dagen etter og gi med på skolen...

Jeg er vanligvis en som aldri glemmer sånne ting, så jeg blir lettere fustrert og oppgitt over meg selv...

Andre som glemmer alt og er skikkelig surrete??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg er både glemsk og sier ting feil, folk ler av meg.. hehe :-P Jeg må bare le med, føler meg til tider litt surrete i hodet :-P Har kanskje noe med at hjernen vår krymper i siste del av svangerskapet, haha :-P

Skrevet

Av alle ting så jeg svaret på dette på Oprah show for en tid tilbake. Hvorvidt dette stemmer, tar jeg ikke ansvar for. Men det høres jo ganske logisk ut.

http://oprah.about.com/od/oprahshowrecaps/p/drozmenwomen.htm

Ask Dr. Oz - Why Do Women Have Memory Loss During/After Pregnancy?:

Dr. Oz called this memory loss "mommy brain" because a developing baby steals its mother's Omega-3 fats. The female brain also shrinks during pregnancy but rewires quickly and becomes more powerful after pregnancy. To improve short term memory, Dr. Oz suggests women add more Omega-3 fats and get plenty of sleep to help the growth hormones.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...