Alenemor til 2prinsesser Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Ja som overskriften sier, er det en eneste stor smørje. Jeg har en vikarierende fastlege, som er ung, bare noen få år eldre enn meg. Han er singel, og vanvittig nydelig, rett og slett. Føler meg som tidenes fjortiss, men igjen, hvem styrer kjærligheten? Har hatt han en stund som lege nå, og det er ikke lenge igjen. Jeg følte lenge at flørten gikk begge veier. Altså at det ikke bare var jeg som flørta og følte en tiltrekning mot han, men han det samme. Så da skjedde det, vi møttes ute og begge kanskje tatt en drink eller to for mye :S Og vi kysset. Den følelsen jeg fikk av det kysset har jeg aldri kjent før. Det kjentes så riktig, så utrolig riktig. Tror ikke engang jeg har følt det sånn med barnas far, når vi var sammen. Men ja, han er jo legen min, dette er jo strengt tatt ille nok til at han kan miste lisensen sin vel? Og jeg vil jo absolutt ikke det. Så hva gjør jeg nå? Bytter lege? Later som ingenting? Ikke døm meg vær så snill. Det var ikke ment at det skulle bli som dette.
Jojo x3 Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Du må iallefall bytte fastlege! Dømmer deg ikke, leger er mennesker de også. Men en skal være forsiktig slik at ikke rollene blandes.
Gjest Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 Bytt fastlege og jobb videre for kjærligheten! Det kan skje at det er dette som er mannen i ditt liv, vet du! Lykke til!
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2011 Ja må vel det. Hadde kanskje ett håp om at jeg slapp det siden han bare er vikarlege frem til august. Men da gjør jeg det med en gang. Noen som vet hvor lang tid det tar før man får den nye legen? Jeg hadde virkelig aldri trodd jeg kunne føle det sånn her for noen, også er det en fantastisk følelse og være forelsket å da, det må jeg inrømme, føles ut som evigheter siden
Gjest yrild Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 Bytte lege og gå på date videre :-) Så gøy!
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2011 Sendte han en mld, og sa jeg hadde byttet lege. Han virket fornøyd med det, og lurte på om vi skulle spise middag sammens en dag til uka Noe jeg absolutt vil
surremus Skrevet 27. februar 2011 #9 Skrevet 27. februar 2011 Jeg tror byttet av fastlege gjelder dra 1. i her mnd..... Men det mener jeg det skal stå noe om da du var innom nettsiden og byttet? Det kan du jo bare gå inn og sjekke. Kjempe glad på dine vegne, det er nok en utrolig følelse )))
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #10 Skrevet 27. februar 2011 Ja så da traff jeg hvertfall god tid på mnd Takk for det, utrolig mange følelser som fyrer rundt, hehe )
surremus Skrevet 27. februar 2011 #11 Skrevet 27. februar 2011 Dumme tastatur )))) Dra = fra Her = hver ))))
♥ McQueen♥ Skrevet 28. februar 2011 #12 Skrevet 28. februar 2011 Så utrolig kjekt å lese! Synes det er alt for lenge siden jeg var forelsket og levde på en rosa sky Håper du får en fin middagsdate! *Det ordner seg for snille jenter *
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #13 Skrevet 1. mars 2011 Ikveld skal vi ut Hjelpes er så spent. Kryss fingrene for at alt går like lett som før
frk oktober Skrevet 1. mars 2011 #16 Skrevet 1. mars 2011 Jeg må bare svare på dette. Jeg har jobbet med tilsynssaker mot leger og kjenner reglene godt. Ikke for å skremme deg eller være kjiip, men allerede ved å date deg har han brutt reglene på en slik måte at han veldig sansynlig vil kunne få reaksjoner fra helsetilsynet om dette oppdages. Inndraging av autorisasjon er ikke umulig, alt etter forholdene. For å kunne innlede et forhold til en tidligere pasient på lovlig vis må det gå minst et halvt år fra du byttet lege. Siden forholdet på en måte startet mens han fremdeles var legen din, kan helsetilsynet kreve at det går enda lengre tid. Hvis du bryr deg om mannen, så vent med å innlede et forhold til han, for hans skyld. Inndragning av autorisasjon vil hefte ved han for alltid, selv om han skulle få den tilbake etterhvert.
Bananen Skrevet 1. mars 2011 #17 Skrevet 1. mars 2011 Hvorfor skal ikke to mennesker få fortsette å møtes når de har ordnet opp i disse mindre praktiske sakende? Er jo ikke dems skyld at de tilfeldig møttes på jobb? Og nå har de ordnet opp i det, slik at de ikke vil møtes slik på jobb lenger. Problem fixed. Og måtte vente min 6mnd er jo sykt da. Hvorfor det liksom?
tìme'em Skrevet 1. mars 2011 #18 Skrevet 1. mars 2011 Jeg kjenner en lege som giftet seg med en pasient. Han er klinikksjef (var ikke det da de ble sammen) og det har aldri vært snakk om at dette er umoralsk. Hun byttet bare lege da de forelsket seg.
frk oktober Skrevet 2. mars 2011 #19 Skrevet 2. mars 2011 Så lenge ingen klager på legen blir det jo ikke noe problem. Sakene som havner hos tilsynsmyndighetene er ofte de hvor legen etter en tid avslutter forholdet, og kvinnen sitter igjen og føler at legen har utnyttet det tillitsforholdet som det jo faktisk er mellom lege og pasient. Så kan man jo tenke at "jammen jeg føler at dette er gjensidig og han utnytter meg ikke", og det kan jo godt være. Men sånn følte de fleste det i begynnelsen av forholdet når alt var rosenrødt... Det er ingen fast seksmånedersregel, men i noen tidligere saker har helsetilsynet uttalt at seks måneder må være et minimum. Jeg mener fremdeles ikke å være kjip altså, føler bare at jeg må opplyse om hvordan reglene faktisk er.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 2. mars 2011 #20 Skrevet 2. mars 2011 I Norge har man omtrent nulltoleranse for forhold mellom lege og pasient, så han kunne ha mistet autorisasjonen hvis noen meldte dette til tilsynsmyndighetene. En av grunnene er at lege- pasientforholdet er skjevt fordelt, slik at legen kan utnytte sin stilling overfor deg som den svake part. Verst er det f.eks. mellom psykolog/psykiater og pasient. Selvfølgelig er det en helhetsvurdering mtp hvor lenge han har vært legen din og hvor lang tid det er gått fra du sluttet som pasient til forholdet startet. Men det er jo verst for han, hvis det skjærer seg mellom dere, vet han jo ikke om du kommer til å sende klage på han i ettertid. Mitt råd er å gå stille i dørene en tid fremover. Lykke til!
Gjest Smil: ) Skrevet 2. mars 2011 #21 Skrevet 2. mars 2011 Hei, jeg ville ha tatt en god prat med han om dette. Ring han privat og avtal om dere kan møtes. Om hans føleser for deg er ekte, hjelper han deg med å bytte fastlege raskt. Om legen han virkarierer for reagerer på dette når han kommer tilbake, vil han som en fornuftig man ikke bry seg om, pga han stoler 100% på deg og at du aldri vil finne på å anmelde han. Men begynner han med mye tull som at du bør gå på legevakten etc. Så tenk hvor langt du er villing til å gå for ham! Men ikke ta sorgene på forskudd, kjenn på at du er forelsket og har det bra. Menn er menn om de er leger eller ei. En aktraktiv kvinne har de problemer å motstå : ) Lykke til og finn ut av det er mitt råd!
NormaJean Skrevet 7. mars 2011 #22 Skrevet 7. mars 2011 http://www.tidsskriftet.no/?nyhe_id=4912 Les dette og tenk på det! Kult at han tydeligvis liker deg tilbake, men han har ikke egentlig lov til å involvere seg med deg. Litt av en smørje som du selv sier, men dette ordner seg sikkert! Men viktigste er at dere kutter alle pasient/behandler bånd fullstendig og så ta det derfra. Etter hva du forteller så anser jeg sjangsen for å havne i bråk med Helsetilsynet som minimale! Helsetilsynet i Norge er så håpløst at det er en skam!
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #23 Skrevet 7. mars 2011 Ja vi har kuttet alle pasient-lege forbindelser. Jeg har ny fastlege, og alt er ok sånn sett ) Har også aldri kontaktet han etter det, ang noe som har med han som lege og gjøre heller. Jeg vil selvfølgelig ikke skaffe bråk for han med tanke på jobben hans, det jeg egentlig er mest redd for. Jeg var veldig spent når vi skulle ut, spent på om alt skulle gå så lett som det har gjort hele veien, og det gjorde det )
I-will Skrevet 7. september 2011 #25 Skrevet 7. september 2011 Hei, jeg er journalist og har lest debatten om forelskelsen din med stor interesse. Jeg jobber med en reportasje for A-magasinet som skal handle om "forbudt kjærlighet", der forhold lege-pasient er ett av temaene. Jeg er ute etter intervjuobjekter som kan snakke om dette. Nå er jo deres lege-og -pasientforhold mer enn seks måneder gammelt, slik at du står friere nå. Hvordan gikk det? Ble dere kjærester? Hvis du vil snakke med meg har jeg t. 92452944
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå