Anonym bruker Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 Jeg har en tanke jeg ikke klarer å legge fra meg. Jenta vår ble døpt tor 1,5 år siden, og jeg så filmen fra dåpen i dag. Problemet var at vi ikke hadde fått trene på prosessen i forkant. Vi gikk til samtaler i en kirke og skulle døpe i et annet prestegjelde. Vi fikk beskjed om at fadder skulle bære til dåpen. Det var jo greit, men det ble bare helt feil. Fadderen ble stående med datteren vår ved døpefonten, og pappaen til jenta ble stående i bakgrunnen, ved en søyle liksom. Han kunne jo ikke akkurat knuffe seg frem heller. Når jeg tenker på det nå, så ser jeg at det nok var sårt for ham, alle trodde vel at det var fadderen som var pappa. Vi var virkelig familien klondrian der oppe altså. Utrolig klønete forsamling. Føler at jeg ikke kan gi tilbake dette øyeblikket til min mann (og det kan jeg jo ikke) så det blir nesten bare litt ubehagelig å se filmen.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2011 #2 Skrevet 26. februar 2011 De fleste som betyr noe (alle dere kjenner...) vet jo hvem som er foreldrene til barnet da :-) Og det er jo normalt at det er fadderen som holder barnet så sånn sett hadde nok jeg gått ut i fra at Pappaen var han andre der oppe - hvis det er noen trøst :-)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2011 #3 Skrevet 26. februar 2011 Så det er normalt at fadderen holder ved døpefonten altså? Det så bare så rart ut. Jeg og fadderen fremme med fonten, og mannen min helt i utkanten av bildet.. Vi hadde jo ikke hørt at luen skulle av med en gang vi kom opp til døpefonten, så det ble utrolig klønete når vannet skulle has på hodet. Det beste var når den andre fadderen to frem lighteren når han skulle tenne dåpslyset. hahahaha. Jeg holdt på å dø. HI
Arb.ledig husmor Skrevet 26. februar 2011 #4 Skrevet 26. februar 2011 Det er foreldrene selv som bestemmer hvem som skal bære barnet.. Jeg bar vår første datter, og min mann vår andre datter. Eg ba også om samtale m presten som sku døpe barnet vårt, og d va ikke der vi sogna til..
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2011 #5 Skrevet 26. februar 2011 Vi skulle døpe i en annen by enn der hvor vi bor. De hadde helt annen praksis enn oss (akkurat det med lighteren var jo rett og slett bare helt absurd, og hadde ingenting med kirkens praksis å gjøre, hehe). Vi hadde heller ikke sett kirken mht sakristi osv, så det ble bare tull. Men fin dag likevel da.. HI
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #6 Skrevet 27. februar 2011 Hadde dere mange fremmede i dåpen da,siden du tror at alle trodde fadderen var pappaen til barnet?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #7 Skrevet 27. februar 2011 Nei, selvfølgelig visste vår familie at min mann er faren til barnet. Men det var fullsatt kirke, og selv om dåpen er en handling for den nærmeste familien, så vil jo gjerne en stolt far vise for hele verden at han skal døpe sin datter - i alle fall vil min mann gjerne det.. Det var litt sårt for min mann at han ikke fikk stå sammen med meg og datteren vår under den viktigste delen av dåpsdagen.. Slike småting mankan ragere på på følelsesladde dager.. HI
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #8 Skrevet 27. februar 2011 Helt vanlig. Ved begge mine barn dåper har vi stått litt i bakgrunnen, sammen med de gudforeldrene som ikke bærer. Han/hun som bærer står framme ved døpefoneten, sammen med barnet.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #9 Skrevet 27. februar 2011 helt vanlig... hos oss ser det ut som det er fadderen ( min kusine) og min mann som er foreldrene... jeg i bakgrunnen=) ikke tenk på det du, men må si det var en fin tanke da=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå