Gå til innhold

Jeg er så lei meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min har plutselig blitt helt rød i store deler av fjeset, skjolder. Spesielt røde, harde prikker i kinnene, og pannen og skurv i håret , i hårfestet og øyenbrynene.. Hva er dette? Skurv som har spredd seg? Eksem?

Jeg er helt utslitt av at større barna og jeg selv har vært syke med influensa og dritt i ett siden fødselen. Dette med babyen blir bare litt mye å ta inn. Deprimert.... Noen som har noen erfaringer med slikt utslett? Hva er det? Hva bør jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skurv i hår er jo helt vanlig da, med røde utslett i fjeset ville jeg nok fått en lege til å se på, det er jo vinter, tørr luft og babyhus er sensitiv, så mulig det bare er det.

Men siden du blir deprimert av dette bør du få en lege til å forklare deg hva det er og hva du kan gjøre med det

Skrevet

Hvis barnet er under 6 -8 uker gammelt er det vel det vi kalte "rev" i ansiktet og hodebunnen. Hormonelt betinget, ikke smertefullt og helt ufarlig. Er han skurvete i hodebunnen kan det hjelpe å smøre med uparfymert olje, f eks matolje eller mandelolje til massasje.

Skrevet

For å bli kvitt skurven gnir du inn olje i hodebunnen mens han bader, lar det være i litt og kammer forsiktig. Gjenta dette flere ganger. Pass på å tørke hodet godt, men forsiktig da, etter badet.

Det i ansiktet vil jeg og tro kan være pga hormoner. Ammer du?

Men om du er veldig usikker så er både helsesøster og lege tilgjengelig.

Skrevet

Babyen er 2,5 mnd. Hva er "rev"?

Jeg har prøvd å fjernet skurven i håret med olje, men ansiktet kan jeg ikke gjøre annet med enn å smøre med fet krem uten parfyme og parabener..

Noen som vet hvordan eksem ser ut hos så små?

Skrevet

Høres ut som atopisk eksem i fjeset, få hs eller lege til å skrive resept på en god salve.

Skurv i hodebunnen går over av seg selv, ikke noe å bli deppa over.

Skrevet

"Revene" ser ut som små kviser og dekket nesten hele kroppen til min førstefødte , særlig ansiktet, fra han var ca 2 uker til han var 3 mnd. Det er et slags utslett som kommer fra mors hormoner i melka.

Skrevet

I og med at jeg ikke ammer, kan det vel ikke være "rev" da?

Min lege skriver ut i hytt og vær...dersom det er eksem: hvilke salve /kremer er å anbefale? Dere med gode erfaringer?

Skrevet

jeg hadde atopisk eksem i ansiktet som barn. var rødt utslett som klødde.

Hydrokortison hjelper jo, men er jo ikke det beste å smøre på en tynn babyhud kanskje?

Ellers har de en krem på apoteket som heter Aderma exomega. den har jeg brukt på meg sselv når jeg har hatt utbrudd. Den er beregnet for dem som har atopisk hud.

slik ser den ut: http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-903255.aspx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...