Gå til innhold

Hva gjør dere i forhold til dette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredag og lørdagskveldene... Har en 11-åring. Han legger seg 21.30 på hverdagene, hvor lenge han skal få være oppe på helga er jeg usikker på. Jeg synes han skal få være oppe lenger på helga, men hvor lenge? Det stopper seg liksom på en måte selv i forhold til hva som går på tv etc og at jeg og sambo ønsker litt voksentid. MEN, hva gjør man da? Han har ikke tv på rommet med kanaler, kun til dvd og spill. Han liker å være sammen med oss, prate etc - men så var det det med voksentid da...

Lurer på hva dere andre med barn i denne alderen gjør? Trenger veldig litt mer "kjøtt på beinet" her, for å kunne sette regler på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser det er andre tider nå enn da jeg var ung. Da jeg var 16 måtte jeg inn halv ti på skoledager og helst i seng klokka ti.

Jeg synes halv ti i hverdagen hørtes sent ut jeg da men om han får søvnen han trenger for å være opplagt for skolen så er det jo deres sak :)

Hva med en time lengre?

Skrevet

Voksentid er noe man nesten må gi slipp på når man har så store barn. Synst at man må tenke litt alternativt for å få voksentid - og ikke bare tenke at barnet skal legges. Dere kan vel kose dere med barnet er våken.

Jeg forstår at det er greit med litt tid alene. Men kan ikke dere sitte på kjøkkenet da? Drikke litt vin og snakke "voksenproblemer" der. Man trenger jo ikke sitte forand tv. Når man har så store barn og bare et tv - så må man velge bort filmer med 18-årsgrense.

Dere er vel i en periode hvor dere ikke kan få både pose og sekk, men dele på godene. Slik er det å ha barn.

Et tips er derimot å slå dere sammen med noen dere kjenner som har barn på samme alder. Da kan barnet ligge borte en gang i mnd så får dere "fri" - og så får barnet likt overnattingsbesøk.

Gjest Antarctica
Skrevet

Man må IKKE gi slipp på voksentida med store barn! Jeg forlanger at min 12-åring legger seg ca en halvtime seinere enn det han gjør i ukedagene, og det skal være tungtveiende grunner til å bli i stua da. Er det en film vi har bestemt at vi ser sammen, eller melodi grand prix eller noe, så gjør jeg kanskje unntak. Men er det ikke det, skal han ned på rommet. Jeg sier som sant er, nå skal vi drikke vin og ha en voksen samtale.

Men jeg forlanger ikke at han sovner, jeg bare forlanger at hen legger seg. han får med seg en bok, en varmeflaske osv, og noen ganger til og med en laptop for å spille et spill. Men stua er for de voksne da.

Skrevet

Takk for svar! Håper flere svarer også, for nå er jeg egentlig like langt, hehe. Jeg er mest enig i Pashla, voksentid kan man ha selvom man har større barn. Man MÅ ha voksentid, iallefall jeg... Trenger noen timer hver eneste kveld, orker ikke gå og legge meg sammen med ungene liksom! Håper flere svarer meg :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...