Gå til innhold

Så ble det visst baby igjen alikevel...!


Juluol

Anbefalte innlegg

Hmmm... litt rart dette.. var helt bestem tpå å ikke få flere barn, da jeg har vært så heldig å født to velskapte barn og i tilleg fått både gutt og jente. Grein etter fødsel med sistemann pga jeg var overlykkelig over å aldri mer i mitt liv skulle føde igjen...MEN, så skulle jeg levere en urinprøve til legen for å sjekke urinveisinfeksjon...for å gjøre historien kort, så var d ikke urinveisinfeksjon ;) Følelsene går i spinn og jeg trodde ikke fødselsangsten var så stor som den egentlig er.. skal til samtale på angstklinikken på sykehuset på fredag for å diskutere keisersnitt, nekter å føde igjen. men er livredd for å få nei.. :( får ikke sove og har mareritt nesten hver natt! Nå er jeg inne i min 11 uke og panikken beg å ta meg! tenk om de sier nei til KS!!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke sykehus tilhører du da? Ullevål, Riksen og Aker vil ikke tvinge noen som abselutt ikke kan bære tanken av en fødsel og som gruer seg hver dag av svangerskapet. Jeg hadde det sånn og ble tatt på alvor. Dette var på Ullevål. Jeg fikk en fantastisk opplevelse med planlagt KS. Alt ble nøye forklart meg en uke før, så gjentok jordmor det for meg når jeg kom inn på selve dagen. Og det ble nettopp slik. Jeg følte meg svært godt ivaretatt. Jeg ammet etter 10 min og gikk etter halvannen time. jeg hadde smerter når livmoren trakk seg sammen, men ellers svært lite. Jeg fungerte som vanlig "dog i ammetåke" når jeg kom hjem etter 3 dager. Jeg reklamerer ikke for KS, men for meg var det helt riktig og en flott opplevelse. Jeg fikk kost meg på slutten av svangerskapet (endelig) når jeg fikk brev om ks-dato i posten og har en sunn som sprek datter i hus. Denne gangen skal jeg følges opp ifht fødselsangst på Riksen og skal se om jeg kan komme dit at jeg gjennomfører en vanlig fødsel denne gangen. Grunnen er at jeg er trygg på at det blir ks hvis angsten tar overhånd denne gangen også, og at det derfor er tryggere på å forestille meg i en vanlig fødsel og se om jeg klarer å forberede meg.

Jeg signerer ikke med nick da jeg har fått utrolig mye kjeft for å ha denne angsten, men jeg er blitt tatt på alvor av helsepersonell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemelding. Så godt å høre du er blitt tatt på alvor. Det er min største skrekk. At de tror jeg vil velge den "enkle" utveien. Ikke at jeg tror det er det, men får intrykk av at mangen tror at vi som ønsker ks bare er ute etter den enkleste løsningen. Men som sagt, jeg har født to ganger før og gitt det en sjans selv om jeg hadde angst andre gangen. Men det ble ikke bedre, rett og slett bare værre.

 

Jeg tilhører et lite sykehus på sørlandet..

Men vet jo ikke om det blir vanskelig eller at de er trangsynte eller noe.. Har liksom bare fått panikk for alt sammen egentlig. Skulle så gjerne hatt et svar, så jeg bare kunne nyte sv.skapet :) men må prøve å se positivt på det. Når jeg er uthvilt og inpositivt humør, tenker jeg som så at hvis jeg er 100% ærlig og de forstår meg, så vil jo alt ordne seg til det beste for meg. Men sover dårlig og havner inn i en ond sirkel til tider og da er det lett for de negative følelsene og tankene å komme sterkest frem.. Mannen min prøver å berolige meg og sier at de vil komme til en ordning som jeg blir fornøyd med til slutt. Det er det jm har sagt, uten å si om det er keisersnitt eller ikke... Så vi får gjøre det vi må med tanke på samtaler osv... Og ta det ifra der.. :)

Masse lykke til deg med neste da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...