Gå til innhold

Dere som går opp lite i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

og skryter av at "jeg har bare gått opp 2 kg" etc og er 24 uker på vei, er dere småfeite fra før av og trenger ikke gå opp? Eller går dere plutselig op alt i 3.trimester, eller hvordan funker det? Hilsen en i uke 16 + 4 kg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 kg i uke 24 er det som er det normale. Det er ikke lite.

Har du gått opp men er det heller du som har spist for mye.

Ja det er vanlig å gå opp mer i siste del av andre trimester og i tredje trimester. Det er da ungen vokser mest.

12 kg totalt er normalen.

Skrevet

Jeg gikk opp 7 kg totalt sist gang.. Føler meg heldig, om jeg slipper unna med under 10 denne gangen også..

Skrevet

Et svangerskap veier jo i seg selv, baby, fostervann, morkake, her regner man sånn ca 8 kg, kommer jo an på babyen sin vekt også selvfølgelig. Man kan også legge til på svangerskapsvekten, vannansamlinger i mors kropp.

Jeg gikk ingenting opp med første, men tok da sikkert av noen kg for jeg fikk jo økt vekt med alt som graviditeten veier. Med andre gikk jeg opp sånn ca 8 kg. Tok sikkert litt av da også, for jeg hadde mye vann som forsvant ut igjen like etter fødsel.

Skrevet

Jeg var så kvalm i starten at jeg gikk ned 6 kg i vekt med begge barna mine, var 6 mnd på vei før jeg nådde før-gravid vekta. La på meg 10 og 12 kg de siste 3 mnd, hadde nok blitt mer om det ikke var for kvalmen i starten.

Skrevet

Jeg har 4 barn, og har alltid lagt på meg flere kilo helt fra starten av svangerskapet. Denne gangen var jeg imidlerid 10 kg tyngre ved svangerskapets start, enn jeg noen gang har vært tidligere.. og med dårlig matlyst gikk jeg ned noen kilo. Nå er jeg i uke 34, og er kommet opp på startvekten min, men ja, jeg var godt overvektig ved svangerskapets start, så jeg tror ikke baby lider noen nød.. Er spent på om jeg fyker avgårde på vekta de siste 6-7 ukene, men tror ikke det. Kanskje et par kg opp? Har fortsatt begrenset matlyst. Dvs spiser mye mindre enn jeg bruker til vanlig. Drikker jo heller ikke alkohol under svangerskapet, det er nok også med på å holde vekten nede, da øl inneholder mange kalorier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...